بهترین زمان سفر به بالی

به گزارش سفر به کیش، بالی (Bali) به عنوان یکی از استان ها و جزیره های مهم اندونزی شناخته می شود که سالیانه گردشگران بسیار زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. بهترین زمان برای سفر به بالی در طی ماه های تابستانی ژوئن، ژوئیه و اوت است. در این موقع از سال، آب وهوای بالی خشک تر و روزها آفتابی تر هستند.

بهترین زمان سفر به بالی

متاسفانه ماه های تابستانی سال با اینکه از لحاظ آب وهوایی زمان خوبی برای سفر به شمار می روند اما جمعیت بسیار زیادی از گردشگران را به خود جلب می کنند که باعث شلوغی در جاهای دیدنی بالی و همچنین افزایش قیمت هتل ها و رستوران ها می شود. در حقیقت، بسیاری از استرالیایی ها در نیم کره جنوبی در این موقع از سال، ماه های سرد زمستانی را تجربه می کنند و برای گریز از این سرما نیز سفر به بالی را انتخاب خوبی می دانند.

البته باید توجه داشت که بدون توجه به زمان سفر به بالی، اینجا در تمام سال شلوغ است و تنها گاهی اوقات شلوغ تر می شود. در حقیقت، اکثریت گردشگران که به اندونزی، بزرگترین کشور جزیره ای دنیا و چهارمین کشور پر جمعیت دنیا سفر می کنند تنها به جزیره بالی می روند. این در حالی است که اندونزی جدا از جزیره بالی، 17000 جزیره دیگر نیز دارد.

اوج فصل گردشگری در بالی

اگر مسئله ای با ترافیک بسیار سنگین و همچنین ساحل های بسیار شلوغ ندارید، برای سفر به بالی بهتر است بهترین آب وهوا را انتخاب کنید. ماه ژوئیه و اوت به عنوان خشک ترین ماه سال شناخته می شوند که دمای هوا در این موقع بسیار خوشایند است. این موقع از سال به عنوان اوج فصل گردشگری بالی شناخته می شود.

با این حال، اگر در پی آرامش و خلوتی در جاهای دیدنی بالی هستید، بهتر است احتمال بارش های ناگهانی و رگبار را به جان بخرید. فصل های قبل و بعد از اوج فصل گردشگری (ماه های تابستانی) یعنی آوریل، مه و سپتامبر زمان بسیار خوبی برای لذت بردن از جاهای دیدنی بالی به دور از شلوغی است. در این موقع از سال، روزها آفتابی و لذت بخش هستند.

بارانی ترین ماه های بالی نیز از ماه نوامبر تا مارس هستند. دسامبر، ژانویه و فوریه نیز اندکی گرم تر هستند و بارش بیشتری را تجربه می کنند. با وجود بارش باران و آب وهوای گرم تر در ماه دسامبر، همچنان بسیاری از گردشگران برای کریسمس و سال نوی میلادی به بالی سفر می کنند و در این موقع از سال، بالی بسیار شلوغ است.

آب وهوای بالی

جزیره بالی در تمام سال آب وهوایی دلنشین و گرم دارد اما آب وهوای آن به دو فصل خشک و مرطوب تقسیم می شود. بدون شک، مقدار گردشگران در روزهای آفتابی و فصل خشک بیشتر است چراکه گردشگران می توانند از فعالیت ها و تفریحات فضای باز همچون آفتاب گرفتن، پیاده روی، موتورسواری و دیگر موارد لذت بیشتری را ببرند.

دمای هوا در ماه ژوئیه و اوت از 21 تا 27 درجه سلسیوس متغیر است و دمای هوا در ماه های دسامبر و ژانویه نیز در همین حدود است. بالی در فاصله هشت درجه ای از جنوب خط استوا قرار گرفته و از آب وهوایی گرمسیری برخوردار است. همین نیز باعث شده تا رطوبت هوا اغلب حدود 85 درصد باشد و گشت و گذار در میان جاهای دیدنی داخل جزیره را سخت کند و باعث ریزش عرق بسیار زیاد شما شود.

البته در این میان، منطقه های از این قاعده مستثنی هستند. منطقه سرسبز کینتامانی (Kintamani) در شمال اوبود (Ubud) نیز جزو همین منطقه ها محسوب می شود. کوه باتور (Mount Batur) ارتفاع کافی را فراهم آورده تا اینجا برای گردشگران آب وهوای سردتری داشته باشد. در هر صورت، همیشه باید توجه داشت که جزیره بالی به عنوان جزیره ای همیشه سرسبز شناخته می شود و این به معنای آن است که حتی در فصل خشک، امکان بارش باران وجود دارد.

مقرون به صرفه ترین زمان برای سفر به بالی

سفر به بالی در خارج از اوج فصل گردشگری باعث می شود تا شما مبلغ کمتری را برای اقامت خود هزینه کنید. در این موقع از سال، جمعیت کمتری از گردشگران حضور دارند و این به معنای آن است که شما می توانید اتاق های بهتری را در هتل ها با قیمت های مقرون به صرفه اجاره کنید و بودجه خود را صرف لذت بردن از جاهای دیدنی بالی و همچنین خوردن غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های لذیذ بکنید.

البته سفر در خارج از اوج فصل گردشگری به بالی جدا از مزیت هایش، جنبه های منفی ای نیز دارد. به عنوان مثال، گاهی اوقات بارش باران در بالی در این موقع از سال برای چندین روز ادامه دارند و گاهی اوقات نیز بارش ها به صورت رگباری هستند و تنها مدت کوتاهی پابرجا می مانند. از سوی دیگر، در این موقع رطوبت بسیار بیشتر است و باعث می شود تا تحمل گرما سخت تر شود. پشه ها نیز شرایط را برای گردشگران وخیم تر می کنند.

بهترین زمان سفر به بالی کدام است؟

ماه های قبل و بعد از اوج فصل گردشگری بهترین زمان برای سفر به بالی به شمار می روند. در اوایل تابستان یا پاییز آب وهوا خشک تر است و علاوه بر آن، جمعیت کمتری از گردشگران در جاهای دیدنی بالی به چشم می خورند.

بارانی ترین فصل بالی کدام است؟

فصل بارانی بالی از ماه نوامبر شروع شده و تا ماه مارس ادامه پیدا می کند و در این میان، ماه های ژانویه و فوریه گرم ترین و بارانی ترین ماه های سال محسوب می شوند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2148

به "بهترین زمان سفر به بالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید