بررسی فنی خودرو هنسی ماکسیموس

به گزارش سفر به کیش، یکی از مهم ترین ویژگی های ماکسیموس زیر کاپوت آن است یعنی جایی که موتور استاندارد 3.6 لیتری V6 آن با یک نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت جایگزین شده است.

بررسی فنی خودرو هنسی ماکسیموس

به گزارش خبرنگار ن، هنسی پیش از نمایش رسمی هیولای جدید خود با نام ماکسیموس در نمایشگاه سنا، آن را به صورت آنلاین رونمایی کرده است. این ماشین یک آفرودر دیوانه وار است که ترکیب چشمگیری از ظاهر خشن و عملکرد متحیرکننده را ارائه کرده است. یکی از مهم ترین ویژگی های ماکسیموس زیر کاپوت آن است یعنی جایی که موتور استاندارد 3.6 لیتری V6 آن با یک نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت جایگزین شده است.

البته هنسی به قدرت استاندارد موتور هلکت قانع نبوده و آن را با پکیجی بنام HPE1000 ارتقاء داده است که شامل رادیاتور سنگین وظیفه، سیستم سوخت ارتقاءیافته، ECU جدید و اگزوز فولادی ضدزنگ می شود. به لطف این تغییرات، این موتور حالا 1000 اسب بخار قدرت و 1264 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که 3.5 برابر بیشتر از قدرت یک گلادیاتور استاندارد است! با وجود این نیروی عظیم، شتاب صفر تا 96 کیلومتر این هیولا به 3.9 ثانیه رسیده است.

البته ماکسیموس چیزی بیشتر از یک پیکاپ عملکرد بالا است، زیرا هنسی آن را به مجموعه ای از قطعات آفرود مجهز کرده که یکی از قابل توجه ترین آن ها کیت افزایش ارتفاع 15 سانتیمتری آن است. این پیکاپ همچنین به رینگ های آلومینیومی هم مجهز شده که با لاستیک های آفرود گودریچ پوشیده شده اند. علاوه بر این، هنسی برای این ماشین میل لنگ سنگین وظیفه و اکسل های Dana 60 را هم در نظر گرفته است. سایر ویژگی های ماکسیموس هم شامل سپر های سفارشی، چراغ های کمکی LED، زیر پایی های روی رکاب، کابین چرمی و پلاکی با شمارهٔ تولید می شود.

هرچند قیمت جیپ گلادیاتور به راحتی می تواند از 50 هزار دلار فراتر برود، اما این قیمت در مقایسه با قیمت پایهٔ 225 هزار دلاری ماکسیموس چیزی نیست. هرچند این برچسب قیمت ممکن است شوکه کننده باشد، اما جان هنسی می گوید چه خودروی دیگری می تواند صبح با یک دوچرخهٔ KTM در پشت خود به بالای کوه ها صعود کند و بعدازظهر همان روز در پیست درگ شتاب صفر تا 96 کیلومتر 3.9 ثانیه ای را به ثبت برساند؟ ماکسیموس همچنین خودروی بسیار منحصربه فردی خواهد بود، زیرا تنها 24 دستگاه از آن ساخته می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 532

به "بررسی فنی خودرو هنسی ماکسیموس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی فنی خودرو هنسی ماکسیموس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید