باید از ظرفیت های گردشگری استان سمنان بهره برداری گردد

به گزارش سفر به کیش، معاون گردشگری کشور در دیدار با استاندار سمنان گفت: استان سمنان دارای ظرفیت های متعددی در حوزه گردشگری است و باید از این ظرفیت ها بهره برداری گردد.

باید از ظرفیت های گردشگری استان سمنان بهره برداری گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، ولی تیموری معاون گردشگری عصر روز گذشته و در دیدار با استاندار سمنان گفت: مشارکت دستگاههای اجرایی از جمله صدا و سیما و ارشاد در معرفی استان سمنان موثر است.

او نزدیکی به پایتخت، برخورداری از کویر، جنگل، کوه و... را از جمله ظرفیت های مهم استان سمنان دانست و اضافه نمود: با حمایت مسئولان استانی، طرح ویژه ای برای توسعه گردشگری استان، پیش بینی شده و اجرایی می گردد.

تیموری گفت: استان سمنان با توجه به موقعیت خاص خود و زیر ساخت های مناسب ایجاد شده در آن دارای اهمیت فراوانی برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است.

معاون گردشگری کشور با اشاره به اهمیت رونق صنعت گردشگری در کشور، اضافه نمود: در حالی که درآمد از هر بشکه نفت 40 دلار است، متوسط هزینه کرد گردشگران در مقاصد، 1375 دلار است.

استاندار سمنان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه سه محور صنعت، معدن و گردشگری برای توسعه استان سمنان تعریف شده است، گفت: موقعیت منحصر به فرد و ویژه این استان به گونه ای است که در کمتر جایی می توان اینچنین تنوع اقلیمی را مشاهده کرد و ضروری است تا در معرفی این استان بیش از پیش کوشش گردد.

علیرضا آشناگر بر آموزش پرسنل و نظارت جدی بر اماکن اقامتی و رستورانها تاکید نمود و اضافه نمود: انگیزه بالا و عملکرد خوب مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان از یک سو و حمایت سازمان میراث فرهنگی کشور از سویی دیگر می تواند موجب رشد و اعتلای صنعت گردشگری در استان سمنان گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 283

به "باید از ظرفیت های گردشگری استان سمنان بهره برداری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید از ظرفیت های گردشگری استان سمنان بهره برداری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید