ایران قیمت نفت خود را در بازار آسیا افزایش داد

به گزارش سفر به کیش، ایران قیمت رسمی نفت سبک خود در بازار آسیا را برای ماه اکتبر 48 سنت نسبت به ماه گذشته میلادی افزایش داده و به 50 سنت بالاتر از متوسط عمان، دوبی رسانده است.

ایران قیمت نفت خود را در بازار آسیا افزایش داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک منبع صنعتی آگاه گفت، ایران قیمت رسمی نفت سبک خود برای بازار آسیا را برای ماه اکتبر 48 سنت نسبت به ماه گذشته میلادی افزایش داده و به 50 سنت بالاتر از متوسط عمان، دوبی رسانده است.

ایران همچنین قیمت نفت سنگین خود در بازار آسیا را برای تحویل در ماه اکتبر 18 سنت افزایش داده و به 99 سنت پایین تر از متوسط نفت عمان، دوبی رسانده است. قیمت نفت سنگین ایران در ماه سپتامبر یک دلار و 17 سنت پایین تر از متوسط عمان، دوبی بوده است. قیمت نفت سروش ایران نیز برای ماه اکتبر در بازار آسیا با 30 سنت افزایش نسبت به ماه سپتامبر به 5 دلار و 45 سنت پایین تر از متوسط عمان، دوبی رسیده است.

چند روز پیش شرکت آرامکوی عربستان نیز اعلام کرده بود که قیمت رسمی نفت سبک عرب خود در بازار آسیا را 55 سنت بالا برده و به 30 سنت بالاتر از شاخص منطقه ای رسانده است

افزایش قیمت نفت سبک ایران و عربستان نشان دهنده تقویت تقاضا برای نفت سبک پ در بزرگترین بازار نفت این دو کشور است.

رابین میلز، تحلیلگر موسسه قمر انرژی در دوبی با اشاره به افزایش قیمت نفت عربستان در بازار آسیا گفت: این افزایش نشان دهنده تقویت بازار نفت آسیاست. وی افزود، ممکن است تاثیرات طوفان هاروی در خلیج مکزیک، که موجب کاهش تولیدات پالایشگاهی آمریکا شد و قیمت بنزین را بالا برد، در رشد بیش از حد انتظار قیمت نفت سبک عربستان در بازار آسیا موثر بوده باشد. تقاضای احتمالی از سوی آمریکا برای واردات سوخت ممکن است سود فعالیت های پالایشگاهی را در آسیا افزایش دهد.

ایران معمولا قیمت رسمی ماهیانه نفت خود را با توجه به قیمت گذاری نفت عربستان مشخص می کند.

23

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 529

به "ایران قیمت نفت خود را در بازار آسیا افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران قیمت نفت خود را در بازار آسیا افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید