انتشار فیلم قتل جرج فلوید، موج جدید نفرت از آمریکای جنایتکار در راه است

به گزارش سفر به کیش، انتشار فیلم تازه ای از دستگیری و کشته شدن جرج فلوید سیاه پوست آمریکایی می تواند موج جدیدی از نفرت را نه فقط در مینیاپلیس که در تمام ایالات آمریکا و غرب به راه بیندازد.

انتشار فیلم قتل جرج فلوید، موج جدید نفرت از آمریکای جنایتکار در راه است

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، جرج فلوید که در روز دوشنبه 25 می امسال میلادی به دلایلی نامعلوم در جلوی ماشین پلیس شهر به طرز وحشیانه ای به قتل رسیده است و فقط فیلمی کوتاه از لحظه ای که دریک شاوین افسر پلیس آمریکا تمام وزنش را روی گردنش انداخته بود، توسط رسانه ها بازنشر شده بود. حالا پس از حدود 80 روز از خفه شدن فلوید، با انتشار کلیپی نسبتا کامل از دوربین نصب شده روی لباس پلیس، سکانس های تازه ای از رسوایی و دموکراسی آمریکایی به نمایش در می آید.

ساعت به وقت محلی 20:09 دقیقه، اینجا شهر مینیاپلیس ایالت مینه سوتای آمریکا است.

فلوید سیاه پوست، آنچنان که در فیلم 113 ثانیه ای تعیین هست در خودرو خود نشسته که پلیس او را محاصره می نماید و به طرز وحشیانه ای او را به بیرون از خودرو می کشاند.

ماموران پلیس شهری به سبک فیلم های هالیوودی و در خونسردی محض جرج را که در حال دست و پا زدن بین مرگ و زندگی است و در حالی که نفس های آخرش را زیر زانوی افسر دریک شاوین کشید، به قتل رساندند.

جرج در حال پیاده شدن به افسر پلیس گفته بود: من جدیدا مادرم را از دست دادم و احتمالا با زبان بی زبانی از ماموران می خواست تا کاری به کارش نداشته باشد یا دست کم تخفیفی قائل شوند.

اما پلیس مهد دموکراسی جهان جرج را به پایین از خودرو می آورند.

پلیس شاوین و همکارانش، به فریادهای مامان مامانش هم که هفت بار تکرار شد توجه ای نمی نمایند فریادهایی که دل هر انسان آزاده ای چه سیاه و چه سفیدپوست را به درد می آورد.

فریادهای که لحظاتی بعد به ناله هایی تبدیل شد؛

نمیتونم نفس بکشم نمیتونم نفس بکشم و ... تمام.

دموکراسی آمریکایی کامل شد.

گزارش: قاسم شجاع

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1211

به "انتشار فیلم قتل جرج فلوید، موج جدید نفرت از آمریکای جنایتکار در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار فیلم قتل جرج فلوید، موج جدید نفرت از آمریکای جنایتکار در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید