تور فرانسه: الاغ های پیژامه پوش در فرانسه

به گزارش سفر به کیش، جزیره رئا در سواحل غربی فرانسه، یک مقصد تابستانی است که با سواحل شنی و شیب دار ملایم، آب های سرد و نسیم ملایم همیشگی شناخته شده و گردشگران و خانواده های زیادی را به سوی خود جذب می نماید. یکی دیگر از جاذبه های مشهور این جزیره، الاغ های آن است که در ادامه خواهید دید.

تور فرانسه: الاغ های پیژامه پوش در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

جزیره رئا در سواحل غربی فرانسه، یک مقصد تابستانی است که با سواحل شنی و شیب دار ملایم، آب های سرد و نسیم ملایم همیشگی شناخته شده و گردشگران و خانواده های زیادی را به سوی خود جذب می نماید. یکی دیگر از جاذبه های مشهور این جزیره، الاغ های آن است.

الاغ های این جزیره نژاد معمولی نیستند، آن ها الاغ های پیوتوی فرانسوی هستند. اصالت این الاغ ها به منطقه پیوتوی فرانسه بازمی شود و یکی از بزرگترین نژاد های الاغ هستند که به خاطر ابعادشان در صنعت نمک جزیره به کار گرفته می شدند.

بارزترین ویژگی این الاغ ها، جدا از مقدار آن ها، پوشش پشمی بلندشان است. به علت مقدار و قدرت این الاغ ها، از آن ها در باتلاق های نمکی و زمین هایی به کار گرفته می شدند که اغلب با مشکل گزش پشه و حشرات روبرو بودند. برای محافظت از پا های این حیوانات از گزش پشه و حشرات دیگر، صاحبان آن ها شلوار های مخصوصی را قبل از رفتن به محل کار تنشان می کردند.

این الاغ ها دیگر برای کار در باتلاق های نمک استفاده نمی شوند، اما سنت پوشیدن شلوار تا به امروز ادامه دارد و گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید. قاطر های پیوتو زمانی برترین قاطر در سراسر اروپا بودند و حتی به آن ها برترین قاطر کارگر دنیا گفته می شد. تا اواسط قرن بیستم، سالانه بیش از 30 هزار الاغ در منطقه پیوتو پرورش داده و به سراسر دنیا صادر می شد. اما با افزایش مکانیزاسیون در زمان جنگ دنیای دوم، تقاضا برای این الاغ ها نیز کاهش یافت، بازار سقوط کرد، و جمعیت قاطر ها و الاغ ها به طور چشمگیری کاهش یافت. در سال 1977 تنها 44 الاغ پیوتو در دنیا به جای مانده بود. به لطف کوشش های محافظتی در دهه های اخیر قرن بیستم، در سال 2005 تعداد این الاغ ها به 450 تا رسید.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1900

به "تور فرانسه: الاغ های پیژامه پوش در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: الاغ های پیژامه پوش در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید