افت مظاهری، آماده باش به صادقی

به گزارش سفر به کیش، کادر فنی ذوب آهن به صادقی آماده باش داده اند تا در بهترین شرایط ممکن درون دروازه قرار بگیرد. این یعنی شاید نمازی از نام مظاهری عبور کند و برای بار دوم در این فصل از صادقی درون دروازه استفاده کند.

افت مظاهری، آماده باش به صادقی

به گزارش خبرنگاران ، به چند فصل قبل برمی گردیم و اتفاق های درون دروازه ذوب آهن را مرور می کنیم. محمدباقر صادقی در ابتدای لیگ چهاردهم، با حضور یحیی گل محمدی و البته بعد از درخشش با پیراهن سایپا و دعوت دوباره به تیم ملی، تصمیم به بازگشت گرفت تا برای ذوب اهن بازی کند. او پیراهن ذوب را به عنوان دروازه بان ثابت این تیم در فصل 94-93 لیگ برتر پوشید. دروازه بانی که فرزند ذوب آهن بود و دست پرورده تیم های پایه این باشگاه. صادقی با نظر گل محمدی به دروازه بان اصلی ذوب آهن تبدیل شد و البته محمدرشید مظاهری هم کنار او حضور داشت. مظاهری فصل قبل از آن، 3 بازی برای ذوب آهن با مربیگری فیروز کریمی انجام داد تا این تیم در لیگ برتر بماند تا قرارداد او هم تمدید گردد.

محمدباقر صادقی با سابقه سال ها بازی برای ذوب آهن، سپاهان و سایپا، در هفته های نخست لیگ چهاردهم دروازه بان ثابت ذوب آهن بود اما محمدرشید مظاهری رفته رفته جای او را گرفت و تا امروز هم درون دروازه این تیم ایستاده. مظاهری در این سه،چهار فصل اخیر حتی چشم کارلوس کی روش را هم گرفته و به اردوی تیم ملی دعوت گردیده و به جام جهانی رفته است. رشید که جزو آماده ترین دروازه بان های ایران در سال های اخیر بوده، این فصل عملکرد کم نقص گذشته را تکرار ننموده و یکی از عوامل افت ذوب آهن در نتیجه گیری بوده. درست برخلاف فصل قبل که او یکی از دلایل اوج گیری ذوب آهن در لیگ برتر بود.

مظاهری در لیگ برتر، 7 بازی انجام داده و 9 گل دریافت نموده. آماری نه چندان جالب برای دروازه بانی که می خواهد به انتخاب نخست کی روش درون دروازه تیم ملی تبدیل گردد. رشید در جام حذفی نیز یک بازی برای ذوب آهن انجام داده و 2 گل مقابل پدیده دریافت نموده. یعنی مظاهری روی هم در 8 بازی 11 گل خورده، به ازای هر بازی حدود 1،4 گل خورده.

این آمار نشان می دهد مظاهری از اوج فاصله گرفته و دیگر آن دروازه بان چالاک گذشته نیست. شاید پیشنهاد پرسپولیس یا عملکرد خط دفاع ذوب آهن هم در افت مظاهری دخیل بوده اما اگر بازی با نفت آبادان را با دقت نگاه کنید به این نکته پی می برید که دروازه بان ذوب آهن در گل های خورده نقش مهمی داشته و واکنشی به شوت های طالب ریکانی و اکبر ایمانی نشان نداده است.

مظاهری هفته هفتم و بازی مقابل استقلال خوزستان در اهواز، روی نیمکت نشست تا فرصت عرض اندام به محمدباقر صادقی برسد. دروازه بانی که توانست بازی کم اشتباهی به نمایش بگذارد و فقط یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کند. نمازی برای بازی مقابل نفت آبادان، فرصتی دوباره به مظاهری داد تا خود را اثبات کند اما این دروازه بان 29 ساله از این موقعیت استفاده نکرد تا حالا از اصفهان خبر برسد که احتمال نیمکت نشینی اش مقابل سپیدرود در رشت وجود دارد.

کادر فنی ذوب آهن به محمدباقر صادقی آماده باش داده اند تا در بهترین شرایط ممکن درون دروازه قرار بگیرد. این یعنی شاید نمازی از نام مظاهری عبور کند و برای بار دوم در این فصل از صادقی درون دروازه استفاده کند. اتفاقی که عکس آن چهار سال قبل در دروازه ذوب آهن افتاد و مظاهری جای صادقی را در ترکیب این تیم گرفت.

رشید را پرسپولیس می خواهد و ذوب آهن هم مسئله ای با خروج او و جدایی اش ندارد. یعنی باید منتظر نیم فصل بمانیم تا در صورت انتقال علیرضا بیرانوند به لیگ های خارجی، مظاهری پیراهن پرسپولیس را بپوشد. شاید هم دلیل آماده باش به صادقی همین باشد تا در صورت جدایی مظاهری، او به دروازه بان ثابت ذوب آهن تبدیل گردد. اتفاقی که شاید هفته نهم رخ بدهد و مظاهری برای دومین بار در این فصل روی نیمکت بنشیند و بازی را فقط تماشا کند. درست مثل بازی با استقلال خوزستان که او مجبور شد عملکرد محمدباقر صادقی را ببیند و البته دوباره کوشش خود را برای بازگشت به دروازه ذوب آهن شروع کند.

11-یک

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 50

به "افت مظاهری، آماده باش به صادقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت مظاهری، آماده باش به صادقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید