اعمال افزایش نرخ هتل ها از 10 تا حداکثر 40 درصد به صورت محدود

به گزارش سفر به کیش، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اعمال افزایش نرخ هتل ها از 10 تا حداکثر 40 درصد به صورت محدود صورت پذیرفت.

اعمال افزایش نرخ هتل ها از 10 تا حداکثر 40 درصد به صورت محدود

جمشید حمزه زاده (رئیس جامعه هتلداران ایران) درخصوص آخرین اقدامات اجرا شده درخصوص نرخ های نو هتل ها پس از ابلاغ بخشنامه بازنگری و اصلاح نرخ تأسیسات گردشگری گفت: این دور از افزایش نرخ به صورت محدود آن هم در بعضی از هتل های کشور آن هم در بعضی از شهرهای کشور اعمال شده است.

او ادامه داد: مجوز افزایش نرخ هتل ها از 10 تا حداکثر 40 درصد به صورت کلی به وسیله جامعه هتلداران ارائه شده و هتل ها براساس بازار عرضه و تقاضا این امکان را خواهند داشت افزایش نرخ را اعمال نمایند یا آن را اجرایی ننمایند. بطور مثال هتل هایی که همیشه مسافر دارند گاها درصدد افزایش نرخ برآمدند اما بسیاری از هتل های کشور به علت عدم کشش بازار، این کار را انجام ندادند. این امر نه تنها در استان های کم مسافر بلکه درخصوص هتل های اصفهان و شیراز نیز صادق است، چرا که حتی بعضی از این هتل ها نیز کشش افزایش نرخ اتاق های خود را ندارند. لزوما در شهرهای پر مسافر، تمام هتل ها کشش افزایش نرخ ندارند. در واقع هتل های یک تا سه ستاره کمترین کشش را دارند و هتلداران باتوجه به عرضه و تقاضا قیمت های خود را ارائه می دهند.

رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به آنکه این روزها بعد از آزادسازی نرخ ها، هزینه های هتل ها بخصوص هزینه های مربوط به رستوران ها و بخش غذا و اشربه به شدت افزایش یافته و بعلاوه بر هزینه های اتاق ها نیز تاثیر اساسی گذاشته است، گفت: حاشیه سود یک هتلدار، سه سال پیش از اکنون بیشتر بود، چرا که قیمت تمام شده مواد اولیه ارزانتر بود. درحال حاضر نه تنها قیمت مواد اولیه افزایش یافته بلکه توان اقتصادی مردم نیز کاهش یافت. با کاهش توان اقتصادی عموم جامعه، هتلداران و بخش گردشگری نیز آسیب می بیند.

چندی پیش در پی آزادسازی نرخ ها و برداشته شدن یارانه بعضی از اقلام مصرفی از جمله نان، روغن، لبنیات و… شاهد افزایش قیمت این اقلام بودیم. سپس خبرها از ابلاغ بخشنامه بازنگری و اصلاح نرخ تأسیسات گردشگری حکایت داشتند که به وسیله معاونت گردشگری ارائه و براساس آن به تأسیسات گردشگری اجازه داده شد با تایید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تابعه، برای یکبار قیمت ها را بازنگری و اصلاح نمایند.

مطابق آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری، نرخ خدمات تأسیسات گردشگری از جمله هتل، هتل آپارتمان، هتل بوتیک، مهمانپذیر، سفره خانه های سنتی، اقامتگاه سنتی، بومگردی ها و واحدهای پذیرایی و گردشگری معمولا به پیشنهاد بهره بردار و تایید تشکل صنفی، پس از تأیید نهایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان معین می گردد که این قیمت ها معمولا اعتبار یک ساله دارد که در این مدت، افزایش و یا تغییر قیمت ها بدون تأیید و نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تخلف بشمار می آید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2101

به "اعمال افزایش نرخ هتل ها از 10 تا حداکثر 40 درصد به صورت محدود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال افزایش نرخ هتل ها از 10 تا حداکثر 40 درصد به صورت محدود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید