اسلامی: 2500 میلیارد تومان وام کرونایی به ایرلاین ها داده ایم خبرنگاران

به گزارش سفر به کیش، وزیر راه و شهرسازی گفت: ایرلاین های کشور تا به امروز 2 هزار و 554 میلیارد تومان تسهیلات ناشی از کرونا دریافت نموده اند.

اسلامی: 2500 میلیارد تومان وام کرونایی به ایرلاین ها داده ایم خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در ملاقات با اعضای هیئت مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی که با حضور شهرام آدم نژاد، معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سیدقاسم بی احتیاج رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی برگزار و همچنین با تشریح مسائل ایرلاین ها از سوی مدیران انجمن شرکت های هواپیمایی شروع شد، گفت: به منظور توسعه زنجیره تأمین ملی در بخش هوایی، ضرورت دارد تا شرکت های هواپیمایی از ظرفیت شرکت های داخلی به ویژه شرکت های دانش بنیان استفاده کنند. به همین منظور شرکت های هواپیمایی باید هزینه های این گونه شرکت ها را به موقع پرداخت کنند.

اسلامی با یادآوری اینکه ایرلاین های کشور تا به امروز 2 هزار و 554 میلیارد تومان تسهیلات ناشی از کرونا دریافت نموده اند، اضافه نمود: ما همیشه از ایرلاین ها حمایت نموده ایم و اکنون انتظار داریم که این شرکت ها در رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استعلام شرایط سلامت متقاضیان سفر از سامانه وزارت بهداشت قبل از پرواز به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت ائتلاف شرکت های هواپیمایی به منظور افزایش بهره وری در جابه جایی مسافر تأکید کرد و گفت: نکته مهم این است که ایرلاین ها زیان ده نباشند. اینکه بعضی از ایرلاین ها می گویند که ما 100 ساعت پرواز انجام داده ایم، به معنای آن است که این شرکت ها از تمام ظرفیت خود استفاده ننموده و کمتر از 50 درصد بهره وری داشته اند.

وی گفت: شرکت های هواپیمایی باید با هم هماهنگی داشته باشند و به گونه ای برنامه ریزی کنند که در یک ساعت، به یک مقصد نروند تا پاسخگویی به تقاضا عادلانه صورت گیرد و امکان استفاده از خدمات هوایی برای همه در دسترس باشد. به همین منظور ضروری است تا جدول برنامه ریزی پروازی به نحوی تهیه گردد تا طی آن از حداکثر ظرفیت شرکت ها، با بهره وری بالا و پیروی از مدل هاب اند اسپوک (hub & spoke) استفاده گردد.

اسلامی پس از دریافت گزارش ها و شنیدن خواسته ها، با مشورت حضار، دستورات لازم را مبنی بر پیگیری درخواست ها صادر کرد و مقرر شد که معاونت حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، پیگیر دستورات صادره باشند.

وی همچنین در این جلسه به شرکت های هواپیمایی تأکید کرد: همه ایرلاین ها باید نسبت به بحث ایمنی بسیار حساس باشند. در بحث ایمنی هواپیما مطلقاً نباید ریسک گردد.

قیمت بلیت هواپیما و عوارض شهرداری ها مهمترین دغدغه ایرلاین ها

خاطرنشان می گردد عمده مسائلی که از سوی یونس دقیق کیا رئیس و مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن ایرلاین ها ذر نشست با وزیر راه مطرح شد شامل زمان بازپرداخت تسهیلات، نرخ بلیت، بعضی عوارض ازجمله عوارض شهرداری ها، تأمین منابع اقتصادی جدید و هزینه پارکینگ در فرودگاه ها بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1515

به "اسلامی: 2500 میلیارد تومان وام کرونایی به ایرلاین ها داده ایم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: 2500 میلیارد تومان وام کرونایی به ایرلاین ها داده ایم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید