استفاده از یاری صنایع و حکم های جایگزین حبس برای تقویت کتابخانه ها در استان یزد

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در یزد، محمد محسن رفیعی پیش از ظهر شنبه در نشست شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد در کتابخانه مرکزی استان با اشاره به اقدامات نهاد کتابخانه ها در امسال گفت: ما در سال 1402 برنامه ریزی متعددی در زمینه تخصصی شدن فعالیت ها داریم.

استفاده از یاری صنایع و حکم های جایگزین حبس برای تقویت کتابخانه ها در استان یزد

وی اضافه کرد: ما در برنامه های خود سعی نموده ایم از ظرفیت های مختلف استفاده کنیم و با استفاده از دستگاه های فرهنگی برای ترویج کتاب و کتابخوانی و توسعه زیرساخت ها گام برداریم.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد ادامه داد: یکی از ظرفیت ها در جامعه استفاده از حکم های جایگزین حبس و بعلاوه یاری های صنایع است.

رفیعی ادامه داد: امیدواریم در امسال با انجام هماهنگی های لازم، آمار مجازات های جایگزین حبس به نحو چشمگیری افزایش یابد و با یاری قضات محترم و نیز صنایع استان نهایت استفاده از این دو ظرفیت بسیار ارزشمند در جهت توسعه و تجهیز کتابخانه ها به کار گیریم.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش اخذ شده از سامانه سامان مقدار جذب عضو و امانت کتابخانه ها در 5 سال گذشته مورد آنالیز نهاده شد که بر اساس آن، در میان کتابخانه های شهری به ترتیب کتابخانه های امام علی(ع)یزد، مرکزی یزد و مرکزی میبد و در میان کتابخانه های روستایی، کتابخانه محمدرضا شیرزاده مهریز، جوادالائمه اشکذر و امام علی(ع) ترکان و هرابرجان بیشترین جذب عضو را در پنج سال گذشته داشته اند.

رفیعی گفت: بر اساس این گزارش بیشترین مقدار امانت کتاب در 5 سال گذشته در کتابخانه های شهری به ترتیب مربوط به کتابخانه مرکزی میبد، امام علی (ع) یزد و مرکزی استان و در میان کتابخانه های روستایی به ترتیب مربوط به کتابخانه جوادالائمه اشکذر، محمدرضا شیرزاده مهریز و شهید شفیعی ابرکوه است.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد بعلاوه با اشاره به اجرای طرح دوازهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: امیدواریم همانند سال های گذشته شاهد ورود جدی شهرستان های استان در این جشنواره باشیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2233

به "استفاده از یاری صنایع و حکم های جایگزین حبس برای تقویت کتابخانه ها در استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از یاری صنایع و حکم های جایگزین حبس برای تقویت کتابخانه ها در استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید