اسبقیان: رقبای ورزشکاران پارالمپیکی تمرینات و مسابقات را شروع نموده اند، نباید سلامتی ورزشکاران زیر سوال برود

به گزارش سفر به کیش، رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: برای شروع تمرینات ورزشکاران پارالمپیکی باید دقت کافی داشته باشیم تا سلامتی آنها تهدید نشود.

اسبقیان: رقبای ورزشکاران پارالمپیکی تمرینات و مسابقات را شروع نموده اند، نباید سلامتی ورزشکاران زیر سوال برود

شروین اسبقیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره آخرین شرایط زمان برگزاری اردوی تیم های ملی رشته پارالمپیکی گفت: طراحی اردوها که توسط انجمن ها اجرا شده را به فدراسیون پزشکی ورزشی ارسال نموده ایم و منتظر پاسخ و تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هستیم. دو بحث در این خصوص وجود دارد که یکی موضوع اردوهای متمرکز و دیگری غیرمتمرکز در استان ها است. اگر چه انجمن ها و سرمربیان تیم های ملی نظارت کافی دارند و در استان هایی که سهمیه پارالمپیک کسب شده، تمریناتی انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از ملی پوشان پاراوزنه برداری در سالن این رشته در فدراسیون تمریناتشان را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دنبال می نمایند، ادامه داد: باید فکر اساسی درباره زمان آغاز تمرینات داشته باشیم، چرا که رقبا در حال تمرین هستند و حتی مسابقه می دهند. بر همین اساس کوشش می کنیم در جلسه هفته آینده در ستاد بازی های پارالمپیک 2020 توکیو به جمع بندی دقیقی درخصوص تمرینات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برسیم تا ورزشکاران آسیب نبینند. باید به این نکته نیز توجه کنیم که شرایط ورزشکاران پارالمپیکی با المپیکی ها تفاوت دارد، به همین دلیل باید دقت کافی داشته باشیم تا سلامتی ورزشکان مان تهدید نگردد و زیر سوال نرود.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: محدودیت های حوزه ما به دلیل شرایط ورزشکان مان سخت تر و شدیدتر است. همواره در کنار ورزشکان پارالمپیکی، افراد همراه نیز حضور دارند و بالا رفتن تعداد افراد باعث افزایش سطح تماس می گردد و به همین دلیل باید دقت لازم را داشته باشیم.

اسبقیان عنوان نمود: جلسات متعددی را با مسئولان کمیته ملی پارالمپیک درباره تشکیل اردوها داشته ایم و به طور مرتب این موضوع را پیگیری می کنیم، اما به هر حال تصمیمات به دلیل سلامتی ورزشکاران باید دقیق، جدی و کارشناسی باشد. در واقع این تعویق در زمان آغاز اردو به معنای این نیست که نمی خواهیم اردویی داشته باشیم.

وی گفت: نگران سلامتی ملی پوشان رشته های مختلف هستیم و این موضوع برایمان اهمیت زیادی دارد، چرا که یکی از هدف های ورزش، ارتقای سلامتی است. امیدوارم بتوانیم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، مجوزهای لازم را بگیریم و اردوها آغاز گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1195

به "اسبقیان: رقبای ورزشکاران پارالمپیکی تمرینات و مسابقات را شروع نموده اند، نباید سلامتی ورزشکاران زیر سوال برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسبقیان: رقبای ورزشکاران پارالمپیکی تمرینات و مسابقات را شروع نموده اند، نباید سلامتی ورزشکاران زیر سوال برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید