اجرای 20 پروژه مرمتی در قزوین طی سال 98

به گزارش سفر به کیش، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از اجرای 20 پروژه سامان دهی و مرمت آثار تاریخی توسط این اداره کل در سال 98 اطلاع داد.

اجرای 20 پروژه مرمتی در قزوین طی سال 98

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، علیرضا خزائلی ضمن اعلام این خبر با اشاره به اهمیت حفاظت و نگهداری از آثار و بناهای تاریخی گفت: کوشش برای حفاظت، بهسازی، احیاء و جلوگیری از تخریب آثار تاریخی به عنوان بخشی از پیشینه و هویت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است که به همین دلیل 20 پروژه ساماندهی و مرمت بناهای تاریخی استان در سال 98 بااعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی، تحت نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل اجراشده است.

او گفت: مرمت بخش هایی از مسجد جامع عتیق، محوطه سازی دولت خانه صفوی، مرمت گرمابه شریفیه، اجرای فاز چهار پروژه ساماندهی و مرمت مسجد-مدرسه حیدریه، مرمت امامزاده حسین (ع)، اجرای فاز دو مرمت تیمچه سرباز، مرمت مدرسه سردار، مرمت امامزاده هفت صندوق تاکستان و ... ازجمله این آثار به شمار می فرایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین همچنین از اجرای مرمت و ساماندهی چهار بنای تاریخی در قالب پروژه مشارکتی اطلاع داد و گفت: همچنین مرمت مسجد پنجه علی و امامزاده اسماعیل با مشارکت هیئت امنای این آثار در سال 98 صورت گرفته و پروژه ساماندهی خانه تاریخی حکیم افضل با مشارکت بخش خصوصی در سال گذشته شروع و در حال اجرا است.

او اضافه کرد: پروژه ساماندهی مرمت بنای تاریخی گراند هتل توسط شرکت سرمایه گذاری بانک گردشگری ایران (سمگا) نیز ازجمله اقدامات قابل توجه و مؤثر مرمتی استان در سال 98 به شمار می رود که امید داریم با احیای آن در آینده نزدیک امکان بازدید و اقامت گردشگران در این مجموعه ارزشمند تاریخی فراهم گردد.

خزائلی با اشاره به اجرای سه پروژه باستان شناسی در سال 98 ابراز کرد: کاوش های باستان شناسی محوطه دولت خانه صفوی، محوطه باستانی سگزآباد و غار قلعه کرد آوج نیز در سال 98 صورت گرفته است.

او یادآور شد: حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی همیشه از اولویت های این اداره کل بوده و امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم و مسئولان ذی ربط این بناهای ارزشمند حفظ و هویت تاریخی فرهنگی کشور با مرمت به موقع از خطر تخریب در امان بمانند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 902

به "اجرای 20 پروژه مرمتی در قزوین طی سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 20 پروژه مرمتی در قزوین طی سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید