آموزش طرز تهیه لواشک کیوی خانگی با دو روش

به گزارش سفر به کیش، لواشک کیوی یکی از انواع لواشک های ترش و به رنگ سبز است. طرز تهیه لواشک کیوی با بقیه لواشک ها متفاوت بوده و میتوان آن را بدون پخت تهیه کرد.

آموزش طرز تهیه لواشک کیوی خانگی با دو روش

خبرنگاران | سرویس آشپزی - لواشک میوه یکی از تنقلات محبوب در سرتاسر دنیاست که از شیره غلیظ شده و قوام آمده میوه هایی مانند آلوچه، زردآلو، آلو، قیسی، کیوی و امثال آن تهیه می شود. برای تهیه لواشک، عصاره میوه را گرفته مانند نان لواش آن را خیلی نازک پهن می کنند تا خشک شود.

لواشک در واقع عصاره میوه خشک شده است که متخصصان تغذیه به آن اکستراکت یا کنسانتره می گویند. خشک کردن زیر نور خورشید از ساده ترین و متداول ترین روش های تهیه لواشک است اما امروزه از وسایلی چون شوفاژ، بخاری، فر و … نیز برای تهیه لواشک استفاده می شود.

از خوشمزه ترین و محبوب ترین انواع لواشک می توان به لواشک آلو، لواشک گوجه سبز یا آلوچه، لواشک زردآلو، لواشک انار، لواشک کیوی و … اشاره کرد که در اینجا، ما قصد داریم طرز تهیه لواشک کیوی خانگی را به دو روش ساده یکی به شکل سنتی و با پخت و دیگری بدون نیاز به پخت به شما آموزش دهیم.

آشنایی با خواص کیوی

مواد لازم برای تهیه لواشک کیوی سنتی

کیوی2 کیلوگرم
نمک یا شکربه میزان لازم

طرز تهیه لواشک کیوی سنتی

  1. ابتدا کیوی را پوست کنده و ریز خرد کنید و روی حرارت ملایم بگذارید (تا جایی که ممکن است قسمت هسته کیوی یا همان دانه های سیاه را جدا کنید، به این صورت که می توانید کیوی را حلقه حلقه برش زده و با قالب دایره ای کوچک، قسمت وسط را جدا کنید.)
  2. در ابتدای پخت، کیوی آب می اندازد و با همان آب پخته و نرم می شود پس نیازی به اضافه کردن آب نیست.
  3. اگر کیوی ترش است و شما لواشک ترش دوست دارید، نیازی به اضافه کردن شکر نیست. در غیراین صورت، به مقدار دلخواه به آن شکر اضافه کنید.
  4. وقتی آب آن تبخیر شد، با گوشت کوب آن را له کنید.
  5. کف سینی مورد نظر را با یک لایه نایلون یا سلفون بپوشانید و مایه لواشک را به طور یکنواخت روی آن پهن کنید و اجازه دهید خشک شود.
  6. بعد از خشک شدن لواشک کیوی، آن را با قیچی به شکل دلخواه ببرید.
  • می توانید از دستگاه های مخصوص خشک کردن میوه و یا از فری که قبلاً روشن کرده و بعد خاموش کرده اید نیز استفاده کنید. به این صورت که سینی را درون فر قرار دهید و چندبار لواشک را چک می کنید تا وقتی که لواشک به اندازه کافی خشک شود و یا حتی می توانید حرارت بخاری را به حداقل رسانده و سینی را با فاصله (روی پایه به فاصله 10 سانتی متری) روی بخاری قرار دهید و یا روی شوفاژ بگذارید تا لواشک شما خشک شود.
  • همچنین می توانید برای خوش رنگ تر شدن لواشک کیوی، کمی رنگ مجاز خوراکی سبز نیز در حین پخت به آن اضافه کنید.

طرز تهیه لواشک کیوی خانگی بدون پخت

  1. برای تهیه لواشک کیوی به روش دوم یا همان روش بدون پخت ابتدا باید کیوی ها را پوست گرفته و مثل دفعه قبلی خرد کنید.
  2. کیوی های خردشده را داخل مخلوط کن یا بلندر بریزید تا کاملا پوره شوند.
  3. پوره کیوی را کف سینی آلومینیومی به صورت یک نواخت بریزید و زیر نور آفتاب یا جلوی بخاری قرار دهید تا لواشک شما خشک شود. به همین راحتی.
منبع: setare.com
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1690

به "آموزش طرز تهیه لواشک کیوی خانگی با دو روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش طرز تهیه لواشک کیوی خانگی با دو روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید