آب خاکستری به چرخه مصرف برمی شود ، پیشرو در استفاده از انرژی های پاک

به گزارش سفر به کیش، منطقه 5 شهرداری تهران به عنوان منطقه پیشرو در سیاست های محیط زیست شهری، اقدامات گسترده ای برای توسعه پروژه های محیط زیستی در غرب تهران انجام داده است.

آب خاکستری به چرخه مصرف برمی شود ، پیشرو در استفاده از انرژی های پاک

به گزارش خبرنگاران، معاون خدمات شهری شهردار منطقه 5 با بیان اینکه اقدامات مهم زیست محیطی قابل توجهی بر مبنای انرژی های پاک در منطقه 5 صورت گرفته است گفت: در همه اقدامات محیط زیستی منطقه سعی نموده ایم از شرکت های دانش بنیان در اجرای پروژه ها استفاده کنیم.

مرتضی مرادی اضافه کرد: با عنایت به تمدید گواهینامه سیستم مدیریت محیط زیست 14001 ISO به مدت یک سال در این منطقه و با توجه به اقدامات محیط زیستی که به وسیله شهرداری صورت گرفته دستاوردهای قابل توجهی در زمینه مدیریت محیط زیست به دست آورده ایم.

او اضافه کرد: راه اندازی و بهره برداری از 13 سیستم بازچرخانی آب خاکستری در سرویس های بهداشتی ساختمان های منطقه که با مشارکت شرکت دانش بنیان برای اولین بار به مرحله اجرا عایدی نمونه ای از این اقدامات است. این سیستم برای کاهش هدر رفت آب و جلوگیری از فراوری مضاعف فاضلاب انجام شد.

مرادی ادامه داد: توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر با احداث نیروگاه 20 کیلوواتی در ساختمان قدیم شهرداری منطقه 5، باهدف توسعه نیروگاه های خورشیدی این منطقه از 50 به 70 کیلووات، در دستور کار نهاده شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه 5 به استمرار ممیزی انرژی در 20 ساختمان این منطقه اشاره نمود و گفت: به روزرسانی شناسایی منابع آلاینده آب، خاک، صدا، هوا، نور و امواج در نواحی 7 گانه (اطلس محیط زیستی منطقه 5) و حریم این منطقه در 2 فصل سرد و گرم با هدف توسعه فرهنگ محیط زیستی و افزایش دانش تصمیم گیرندگان برای انتخاب راهکارهایی برای کاهش پیامدهای محیط زیستی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار برای دومین بار متوالی در این منطقه انجام شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2123

به "آب خاکستری به چرخه مصرف برمی شود ، پیشرو در استفاده از انرژی های پاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب خاکستری به چرخه مصرف برمی شود ، پیشرو در استفاده از انرژی های پاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید