آبیاری فضای سبز با مدیریت پسماند پالایش گاز ایلام

به گزارش سفر به کیش، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت:با اجرای تصفیه خانه پساب صنعتی تمام پساب تولیدی شرکت تصفیه شده و قابلیت استفاده در آبیاری فضای سبز را دارد.

آبیاری فضای سبز با مدیریت پسماند پالایش گاز ایلام

مهندس شهریار داری پور مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در مصاحبه با خبرنگار از ، اظهار کرد: با اجرای تصفیه خانه پساب صنعتی تمام پساب تولیدی شرکت تصفیه شده و قابلیت استفاده در آبیاری فضای سبز را دارد و در این راستا پروژه جنگل کاری با کاشت بیش از 1000 اصله درخت در پایین دست تصفیه خانه اجرا و با آب تصفیه شده آبیاری شده است.

وی گفت: برای پایش خروجی این تصفیه خانه ایستگاه پایش لحظه ای نصب و داده های آن بدون واسط در اختیار اداره کل حفاظت از محیط زیست قرار گرفته و کارشناسان آن اداره به صورت برخط ایستگاه را پایش می نمایند.

مهندس داری پورادامه داد: شرکت پالایش گاز ایلام با احداث ایستگاه تفکیک پسماندها و نگهداری موقت پسماندهای صنعتی و ویژه تا زمان معین تکلیف، از آلودگی های منابع آب و خاک جلوگیری کرده و برای جلوگیری از انتشار ترکیبات جیوه و فسفر در محیط، این شرکت اقدام به خرید و راه اندازی دستگاه جداسازی جیوه و فسفر از لامپ های فلورسنت کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت:با احداث و راه اندازی تصفیه خانه پساب صنعتی، ایجاد صندلی های تفکیک و مدیریت پسماند و نصب و راه اندازی سیستم های پایش لحظه ای پساب و هوای محیطی و فضای سبز اقدامات شاخصی در زمینه صیانت از محیط زیست انجام داده است.

مهندس داری پور گفت: سرانه فضای سبز این شرکت 85 درصد نسبت به فضای ناحیه صنعتی بوده که هشت و نیم برابر بیشتر از الزام زیست محیطی است. وی ادامه داد: در خصوص اقدامات پژوهشی در زمینه محیط زیست، پروژه مدیریت پسماند، مدلسازی آلودگی هوا، غنی سازی جنگل و چندین پروژه دانشجویی در خصوص مدیریت پساب و آلاینده های هوا انجام گرفته است و در همین راستا پروژه غنی سازی جنگل های اراضی تملکی پالایشگاه در دو فاز برنامه ریزی شده که فاز اول آن در جنگل های محصور داخل پالایشگاه در حال انجام می باشد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان ایلام هم با ابراز رضایت از همکاری و عملکرد خوب پالایشگاه گاز ایلام در زمینه های زیست محیطی گفت: خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین صنعت و محیط زیست در این پالایشگاه وجود دارد که امید است با اجرایی نمودن پروژه های در دست اقدام آن شرکت زمینه تعامل و همکاری بیشتری بین پالایشگاه و محیط زیست برقرار شود.

داری پور گفت:این شرکت در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود اقدام به حذف و پاکسازی صندلی دفن زباله های دهیاری همجوار که یکی از دغدغه های آن اداره کل بوده اقدام کرده است و با حذف چاله سوزان پالایشگاه و کاشت درخت در محوطه پاکسازی شده گام موثری دیگری در جلوگیری از آلودگی آب و خاک برداشته است.

وی گفت: در راستای کاهش فلرینگ و جلوگیری از آلودگی هوا این شرکت اقدام به حذف گاز اتان ارسالی به فلر و استفاده از آن به عنوان سوخت بویلر های پالایشگاه و همچنین با ارسال بخشی از گاز مایع خام به پالایشگاه چهارم پارس جنوبی حجم قابل توجهی از گاز فلر شده را کاهش داده است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 89

به "آبیاری فضای سبز با مدیریت پسماند پالایش گاز ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبیاری فضای سبز با مدیریت پسماند پالایش گاز ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید