حفظ خدمات ضروری سلامت؛ اولویت وزارت بهداشت در شرایط تحریم

به گزارش سفر به کیش، معاون هماهنگی و برنامه ریزی وزارت بهداشت تاکید نمود که در شرایط نامساعد اقتصادی، خدمات ضروری حوزه سلامت حفظ می شوند.

حفظ خدمات ضروری سلامت؛ اولویت وزارت بهداشت در شرایط تحریم

دکتر علی اکبر حقدوست در گفت وگو با خبرنگاران، درباره اولویت های وزارت بهداشت در شرایط تحریم های اقتصادی، شرح داد و گفت: اولین و مهم ترین اولویت ما حفظ ارائه خدمات لازم است، حتی اگر به قیمت گران تر شدن مختصر آنها باشد. هدف اصلی ما در این اولویت بندی این است که بیماری های حاد، اورژانسی، گروه های پرخطرتر و آسیب پذیرتر با استفاده از تولیدات داخل کشور خدمت دریافت نمایند و کمترین مهاجرت از یک استان به استان دیگر برای بیمار ایجاد گردد.

وی اضافه کرد: همچنین داروها و مواد اولیه استراتژیک شناسایی گردیده اند و میزان ذخیره سازی آنها در حدی که امکان دارد، در حال اجرا است؛ چراکه این مواد تاریخ مصرف دارند و افزون بر آن منابع مالی ما هم محدودیت دارد. همچنین کوشش کردیم بسیاری از این اقدامات توسط شرکت های دارویی انجام گردد؛ یعنی این طور نباشد که در این شرایط سخت، ورود بیش از حد داشته باشیم و به این شکل به بخش خصوصی آسیب برسد؛ به همین دلیل ارتباط بسیار نزدیکی با شرکت های تجهیزاتی و دارویی در این زمینه داریم.

معاون هماهنگی و برنامه ریزی وزارت بهداشت درباره چگونگی حفظ خدمات حوزه سلامت برای مردم، اظهار کرد: بسته به اینکه شرایط کشور چگونه پیش می رود، ما هم خود را با آن منطبق می کنیم؛ اگر سیاست های انقباضی دولت برای حفظ منابع و اولویت ها سنگین گردد، ما هم باید متناسب با آن، خدمات خود را کوچک کنیم.

حقدوست تاکید نمود: می توانم قول دهم خدمت رسانی برای عمل ها و خدمات ضروری سلامت در سطح کشور انجام می گردد و وزارت بهداشت و حوزه سلامت کمتر از سایر حوزه ها آسیب خواهد دید. اگر واقعا شرایط سنگین باشد، سعی می کنیم کارهای ضروری را انجام و مسائل کمتر ضروری، در اولویت های بعدی قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 21

به "حفظ خدمات ضروری سلامت؛ اولویت وزارت بهداشت در شرایط تحریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ خدمات ضروری سلامت؛ اولویت وزارت بهداشت در شرایط تحریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید