169 غرفه در جشنواره روستایی استان زنجان برپا می گردد

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، علی محمودی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل سالن شهید شهریاری ساختمان استانداری شماره 2 زنجان، با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره روستا ساعت 20 روز پنجم شهریورماه خواهد بود، اظهار کرد: برگزاری جشنواره روستایی تأثیر بسزایی در معرفی روستاها دارد و با این کار شهرنشینان با مزیت های روستا آشنا خواهند شد.

169 غرفه در جشنواره روستایی استان زنجان برپا می گردد

محمودی با بیان اینکه آگاهی بخشی در خصوص ظرفیت های روستایی و معرفی روستاهای نمونه و معرفی جاذبه های محلی نظیر آداب و رسوم، غذا و مشاهیر و شخصیت های برجسته روستاها از اهداف برگزاری جشنواره روستا در زنجان است، گفت: همچنین معرفی دارایی های معنوی به جوامع شهری و بهره برداری از مزیت ها و محصولات فراوری گردیده در روستاها و ایجاد ارتباط با فراوریکننده و مصرف کننده و افزایش اشتغال از دیگر اهداف جشنواره روستایی است.

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان با اشاره به اینکه 169 غرفه در جشنواره روستایی استان زنجان برپا می گردد، اضافه نمود: 110 غرفه مربوط به فراوریکنندگان روستایی است.

محمودی اضافه نمود: این جشنواره ها با رویکرد معرفی روستاهای نمونه برای معرفی به سایر روستاها برگزار می گردد و با برپایی جشنواره روستاها ارتباط دو سویه بین شهرنشینان و روستائیان ایجاد می گردد.

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان ابراز کرد: ایجاد ارتباط بین شهر و روستا؛ ایجاد خودباوری و توانمندی در بین روستانشینان از اهداف جشنواره روستایی است و جامعه هدف این جشنواره همه آحاد جامعه ازجمله شهروندان هستند.

محمودی با تاکید بر اینکه روستاها بهترین محیط برای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا هستند، اضافه نمود: جشنواره روستا در دو بخش نمایشگاهی با عنوان توانمندی روستاهای شهر برگزار می گردد و در قالب این جشنواره به هر شهرستان یک غرفه برای معرفی شهرستان اختصاص داده خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح های هادی در روستاهای استان زنجان ادامه دارد، تأکید کرد: تفاهم نامه ای بین میراث فرهنگی؛ بنیاد مسکن و وزارت کشور منعقدگردیده که در محدوده استانی این تفاهم نامه اجرا می گردد و در چند روستا عملیات اجرایی و طراحی بافت روستایی آغازگردیده و در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 11

به "169 غرفه در جشنواره روستایی استان زنجان برپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "169 غرفه در جشنواره روستایی استان زنجان برپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید