10 نکته برای موفقیت مدیران

به گزارش سفر به کیش، کتابهای مدیریتی اغلب از اصطلاح رهبر ذاتی استفاده می نمایند تا افرادی را توصیف نمایند که توانایی طبیعی در مدیریت افراد دیگر دارند. اما بیشتر آنها از گفتن تعداد رهبران ذاتی که می شناسند عاجز هستند. رسیدن به موفقیت می تواند سالها طول بکشد و اگر شما آرزو دارید که به موفقیت دست پیدا کنید، با دنبال کردن این نکات، قطعا مدت زمان رسیدن به موفقیت نصف خواهد شد.

10 نکته برای موفقیت مدیران

1. با نگاه به گذشته، به آینده حرکت کنید. آیا تا اکنون، به خاطر قدرت رهبریتان پیروز بوده اید؟ بارها و بارها مدیران و شرکتهایی دیده شده اند که علی رغم مهارتهای مدیریتی ضعیف، پیروز بوده اند. حالا، تصور کنید اگر همان افرادی که در قدرت هستند، مهارتهای بزرگ رهبری یا حداقل مهارتهای خوب مدیریتی داشته باشند، به چه سطوحی از پیروزیت دست پیدا خواهند کرد؟ همواره بازخوردها را درباره سبک و شیوه رهبری خود، دریافت کنید و شیوه خود را بر اساس آنها تنظیم نموده و خود را تطبیق دهید.

2. به عنوان یک الگو رهبری کنید. طوری رفتار کنید که انتظار دارید و می خواهید کارمندانتان رفتار نمایند؛ اما این را نیز بدانید که نقش شما با نقش کارمندان متفاوت است.

3. افرادی مناسب و درست در اطراف خود قرار دهید. بر اساس شایستگی استخدام کنید و برای افزایش مهارت آموزش دهید. اگر فرصتش پیش آمد، افرادی را استخدام کنید که از شما بهتر هستند و هرگز از این کار نترسید. همواره برای ورود افراد جدید به شرکت خود را آماده کنید، زیرا آنها خیلی سریع با سازمان ارتباط برقرار می نمایند.

4. از سرزنش کردن و مقصر دانستن بپرهیزید. همواره کسی وجود دارد که اشتباه کند. این را بدانید که شما بهترین تیم و افراد را به ارث نبرده اید! اما به این معنی نیست که به همین سطح قانع باشید. شما قدرت این را دارید که الهام بخش افراد باشید تا فراتر از انتظارات باشند. شما همینطور قدرت این را دارید که افرادی را که عملکرد خوبی ندارند از سیستم خارج کنید. چیزی که هرگز نباید انجام دهید این است که فردی را مقصر شکست تیم خود بدانید.

5. جلوی ضرر را سریعتر بگیرید. مهم نیست که شما چقدر در استخدام خوب هستید. این را بدانید که ناهمگونی و عدم تطابق گاهی روی می دهد. خیلی سریع واکنش نشان دهید و اجازه ندهید که با یک استخدام ضعیف بقیه افراد تیم منحرف شوند.

6. برای خود و کارمندانتان سرمایه گذاری کنید. وقت این رسیده که به جای حرف زدن عمل کنید. اگر شرکت شما در خدمت رسانی به مشتری به خودش افتخار می نماید، پس وقت را از دست ندهید و در افراد بیشتری سرمایه گذاری کنید و به کارمندانتان ابزارها و آموزشهایی را بدهید که برای فراهم کردن یک سرویس استثنائی، به آن احتیاج دارند.

7. نقاط قوت خود را پایه کار قرار دهید. هر کسی بر روی رفع کردن نقاط ضعف خود تمرکز می نماید. شما خود را از این افراد متمایز کنید و توجه خود را به قوتهای خود داشته باشید. مطمئن باشید اینجا همان جایی است که بیشترین بازدهی را در سرمایه گذاری خود خواهید داشت.

8. اینکه دیگران به شما احترام بگذارند خیلی بهتر از این است که شما را دوست داشته باشند. به عنوان یک انسان، این یک غریزه ذاتی است که می خواهد مورد توجه باشد و دوست داشته گردد. اما چه اتفاقی می افتد اگر تمایل شما به دوست داشته شدن در توانایی شما در رهبری مزاحمت ایجاد کند؟ رهبران اثربخش این را می دانند که مورد احترام واقع شدن توسط کارمندان خیلی مهمتر از مورد ستایش قرار دریافت می باشد.

9. پیروزیت شما به پیروزیت دیگران وابسته است. برای رسیدن به پیروزیت به عنوان یک مدیر، ضروری است که تمرکز و نگاه خود را از من به ما تغییر دهید. پیروزیت شما توسط معیارهای شخصی شما اندازه گیری نمی گردد. بلکه شما براساس توانایی های خود در خلق و حفظ یک تیم متعهد ارزیابی می شوید.

10. یک مربی و راهنما پیدا کنید. در نهایت شما مسئول پیروزیت خود هستید. می توانید برای آغاز در دوره های آموزشی مدیریتی شرکت کنید اما آموزش شما را به جایی که می خواهید نمی رساند. دنبال یک راهنما یا یک مربی باشید تا خیلی سریع شما را از موانعی که بر سر راهتان وجود دارند و در هر سازمانی پیدا می شوند، مطلع سازند و به شما یاری نمایند.

اگر کارهایی را انجام می دهید که شما را به نتایج مورد انتظارتان نمی رساند، وقت آن رسیده که چیزی جدید را تجربه کنید. برای آغاز کافیست حتی 1 یا 2 مورد از نکات بالا را انتخاب کنید. سپس تعداد بیشتری از آنها را به کار گیرید. مطمئن باشید که سریعتر به هدف خود، یعنی تبدیل شدن به یک رهبر ذاتی، خواهید رسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 754

به "10 نکته برای موفقیت مدیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته برای موفقیت مدیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید