گردشگری را با نقشه گنج رونق دهید! ، غول های مهربان فراموش شده توماس دامبو

به گزارش سفر به کیش، یک هنرمند دانمارکی با استفاده از زائده های چوب و مواد بازیافتی 6 مجسمه چوبی با نام غول های فراموش شده ساخته و با نصب آن ها در اطراف کپنهاگ، جاذبه گردشگری جدیدی در حومه پایتخت دانمارک ایجاد نموده است.

گردشگری را با نقشه گنج رونق دهید! ، غول های مهربان فراموش شده توماس دامبو

خبرنگاران : توماس دامبو که از کودکی با ضایعات چوب و مواد بازیافتی چیزهای کوچکی مثل لانه پرندگان و مجسمه های کوچک می ساخت به تازگی مجسمه های بزرگی ساخته و آن ها را اطراف کپنهاگ نصب نموده است.

اگر غول بزرگ مهربان اثر استیون اسپیلبرگ محصول سال 2016 آمریکا را دیده باشید با این دیدن این مجسمه ها بلافاصله یاد آن فیلم می افتید.

این 6 مجسمه که غول های فراموش شده نام دارند اساساً از چوب های بازیافتی مثل تخته های قدیمی، آلونک های چوبی مخروبه، حصارهای چوبی و غیره ساخته شده اند. دامبو با همکاری گروهی از داوطلبان محلی این مجسمه های چوبی غول مانند را خلق نموده و آن ها را در نواحی اطراف شهر که از نقاط مورد علاقه اش بوده اند نصب نموده است.

این مکان ها هرچند بسیار زیبا هستند اما به دلیل متروکه بودن اغلب بازدیدنماینده چندانی ندارند. اکنون دامبو با نصب این مجسمه ها و ایجاد نقشه های گنج هایی که این هنرمند زیر سنگ های نزدیک مجسمه ها دفن نموده است، سبب شده که بسیاری از مردم شهر آخرهفته ها به این مناطق بیایند و ساعاتی را به تفریح بگذارنند. بازدید مردم از این مجسمه ها سبب شده که این مناطق متروکه رونق بگیرند.

دامبو در این خصوص در وبگاهش می نویسد: این پروژه میخواهد هنر را به خارج از موزه ها بیاورد و نقاط زیبا و اغلب ناشناخته طبیعت بخش غربی کپنهاگ را به مردم معرفی و به آن ها یاری کند تا زمانی را صرف تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز نمایند.

این مجسمه ها به ترتیب تدی؛ غول مهربان، توماس روی کوه، تیلده کوچیکه، تراین نوک تپه، لوییس خفته و اسکار زیر پل نام دارند.

منبع: چمدان
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 281

به "گردشگری را با نقشه گنج رونق دهید! ، غول های مهربان فراموش شده توماس دامبو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری را با نقشه گنج رونق دهید! ، غول های مهربان فراموش شده توماس دامبو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید