کدام گل ها خوراکی هستند؟ ، قسمت اول

به گزارش سفر به کیش، شاید تا به حال نمی دانستید که بسیاری از گل هایی که در اطراف خود می بینیم می توانند در رژیم غذایی مان گنجانده شوند. اگر گیاهخوار هستید یا گیاهخواران را دوست دارید با ما همراه باشید!

کدام گل ها خوراکی هستند؟ ، قسمت اول

علاوه بر استفاده در غذا، امروزه در رستوران های لوکس و یا در خانه هایی که آشپز به دیزاین غذا اهمیت می دهد از گل های خوراکی استفاده می گردد. راز استفاده از این گل ها در تزئین بشقاب این است که دیزاین مان را خیلی شلوغ نکنیم و از چند گل مختلف استفاده نکنیم.

قبل از آنکه بقیه مطلب امروز را بخوانید و گل های خوراکی را بشناسید به چند نکته دقت کنید:

  • قبل از خوردن هر گل یا گیاهی چک کنید که حتما خوراکی باشد و سرخود از گیاهان ناآشنا یا گل ها تغذیه نکنید. شاید باورش سخت باشد اما برخی گل ها می توانند شما را به مریضی های جدی مبتلا نمایند.
  • بعلاوه اگر می خواهید گل کاشته شده در باغچه خود را بخورید نباید از کودهای شیمیایی و سم ها بر روی گیاه استفاده نموده باشید.
  • هیچ وقت گل هایی را که در خیابان ها و فضاهای سبز روییده اند نخورید.
  • گل هایی را که مطمئن نیستید سم یا کود شیمیایی دریافت نموده اند یا خیر را مصرف نکنید.
  • گل های خوراکی را با دقت شناسایی کنید و غیر از قسمت های خوراکی آنها قسمت دیگری از آن گیاه را مصرف نکنید.
  • اگر بیماری دارید و نباید مواد غذایی خاصی مصرف کنید، قبل از خوردن گل های خوراکی با پزشک خود مشورت کنید.

گل های خوراکی

1- بگونیا غده ای و بگونیا عروس (واکسی)

در بگونیا غده ای برگ ها، ساقه و گل خوراکی هستند. گل های جوان این نوع بگونیا مزه ای مرکبات مانند و کمی ترش دارند. از گلبرگ های این گل در درست کردن سالاد یا تزئین بشقاب های غذا استفاده می گردد. گل ها و ساقه این بگونیا حاوی اگزالیک اسید است و افرادی که مبتلا به نقرس، سنگ کلیه و یا رماتیسم هستند نباید از این گیاه استفاده نمایند.

گل ها و ساقه بگونیا عروس یا همان بگونیا واکسی به صورت خام و پخته مصرف می شوند.

2- گل همواره بهار

گل های این گیاه خوشمزه طعمی پرمزه از تند تا کمی تلخ دارند. طعم غالب این گل شما را به یاد زعفران خواهد انداخت. از گلبرگ های خوشمره این گل در سوپ، سالاد و بشقاب هاتان بهره ببرید.

3- گل میخک (میخک قرنفلی)

از این گل زیبا می توان در درست کردن شکلات یا به عنوان تزئین کیک استفاده کرد. برای استفاده از طعم شیرین و خوشمزه گل قسمت سفید پایین گلبرگ ها را جدا کنید تا دسرهاتان طعم تلخی نگیرند.

4- داوودی (داوودی خوراکی)

گل های داوودی در انواعی از رنگ ها خودنمایی می نمایند و با مزه تند و کمی تلخ خود غذاهاتان را جان می بخشند. مزه آنها از فلفلی تا طعمی گل کلم مانند متغییر است. این گل ها را ابتدا کمی بپزید و بعد به غذاتان اضافه کنید.

5- شبدر

این گیاه مزه ای شیرین و طعمی تقریبا مشابه گیاه بادیان رومی دارد (اگر این گیاه را خورده اید!). از گل های سفید و قرمز شبدر در طب سنتی برای مبارزه با نقرس، رماتیسم و تراوش های چرکی استفاده می گردد. بعلاوه تصور می گردد این گیاه در بهتر شدن و استحکام ساختار ناخن ها موثر است.

6- گل گندم

این گل های آبی مایل به بنفش که به نام گل گندم شناخته می شوند مزه ای شیرین و تند دارند. از گل های این گیاه می توان به عنوان رنگی طبیعی برای رنگ کردن غذا استفاده کرد.

7- گل قاصدک

همان گل های زرد رنگی که در فصل بهار در علفزارها می رویند و بعد هم تبدیل به قاصدک هایی رقصان می شوند! اگر گل ها را تا جوان هستند برداشت کنید مزه ای شیرین خواهند داشت.

8- مینای چمنی (مینای انگلیسی)

گل ها مزه ای کمی تلخ دارند و به خاطر ظاهر زیباشان در تزئین بشقاب ها به کار می فرایند.

9- گل گوشواره (فوشیا)

این گل مجذوب کننده که مدتی زیادی نیست که راه خود را به بازارهای ایران باز نموده است طعمی تقریبا اسیدی دارد. میوه های این گیاه هم خوردنی هستند.

ادامه دارد …

منبع: فوت و فن / whatscookingamerica.net
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2113

به "کدام گل ها خوراکی هستند؟ ، قسمت اول" امتیاز دهید

1 کاربر به "کدام گل ها خوراکی هستند؟ ، قسمت اول" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام گل ها خوراکی هستند؟ ، قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید