کارهای مطالعاتی و شناسایی اولیه ژئوپارک ماکو انجام می شوند

به گزارش سفر به کیش، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست رسیده، کارهای مطالعاتی و شناسایی اولیه ژئوپارک ماکو انجام می شوند.

کارهای مطالعاتی و شناسایی اولیه ژئوپارک ماکو انجام می شوند

علیرضا امری کاظمی، عضو شورای عالی ژئوپارک جهانی یونسکو گفت: هنوز ژئوپارکی برای ماکو تشکیل نشده و ما در جلسه ای که با مدیرعامل منطقه داشتیم، قرار گذاشتیم تا کارهای مطالعاتی و شناسایی اولیه آن انجام شود و بعد که زیرساختهای آن آماده شد و تمام شرایط مهیا بود، در مدت یک سال بتوانیم آن را در سطح ملی مطرح کنیم.

وی گفت: ماکو جاذبه های آذرین و آتشفشانی متنوع و ساختارهای زمین شناسی جذابی دارد از جمله منشورهای بازالتی.

عضو شورای عالی ژئوپارک جهانی یونسکو ادامه داد: هدفمان این است که به سمت ایجاد یک ژئوپارک مشترک با ترکیه برویم. اگر این اتفاق بیفتد، ما اولین ژئوپارک مشترک را در منطقه آسیا و اقیانوسیه خواهیم داشت. در ترکیه هم باید مانند ایران مطالعات را انجام دهند و در سطح ملی معرفی کنند تا بعد در سطح فراکشوری بتوانیم هر دو ژئوپارک را معرفی کرده و به صورت مشترک ثبت جهانی کنیم.

وی درباره مزیت ثبت بین کشوری ژئوپارکها نیز گفت: یونسکو در پی همکاری بین کشورهاست. همچنین این اقدام موجب توسعه صلح و دوستی بین و کشور، تبادلات فرهنگی، اشتراک تجربیات و منابع، تسهیل بازدید گردشگران از کشورهای مقابل، اتحاد و شبکه سازی در منطقه و…می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2264

به "کارهای مطالعاتی و شناسایی اولیه ژئوپارک ماکو انجام می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهای مطالعاتی و شناسایی اولیه ژئوپارک ماکو انجام می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید