کاربردهای جالب سیب زمینی

به گزارش سفر به کیش، همه می دونیم که میشه با سیب زمینی غذاهای خوشمزه ای درست کرد اما سیب زمینی علاوه بر مصرف خوراکی کاربردهای دیگه ای هم داره. مثلا میشه باهاش ظروف نقره رو تمیز کرد، سوختگی ها رو درمان کرد و خیلی موارد دیگه که در ادامه شرح بیشتری در موردش اومده.

کاربردهای جالب سیب زمینی

به گزارش خبرنگاران به نقل از سلامت نیوز ، ابتدا سیب زمینی ها را دو نیم کنید. سپس مقداری جوش شیرین، نمک یا مایع ظرفشویی داخل ظرف بریزید و سیب زمینی را روی قسمت زنگ زده ظرف بمالید تا تمیز گردد. سپس ظرف را با آب بشوئید و خشک کنید.

درمان سوختگی

برای درمان آفتاب سوختگی سیب زمینی ها را شسته و حلقه حلقه یا رنده کنید. سپس سیب زمینی ها را روی پوست قرار دهید و بعد از 10 الی 15 دقیقه بردارید و با آب سرد بشوئید. برای درمان سوختگی با آب جوش سیب زمینی ها را رنده کنید چون سیب زمینی حلقه شده ممکن است به سوختگی آسیب برساند. آن ها را روی قسمت سوختگی بزنید و زمانی که درد سوختگی افتاد بردارید. ممکن است بین 10 دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. پس شکیبا باشید و وقتی رنگ سیب زمینی ها تغییر کرد آن را عوض کنید.

با لکه ها خداحافظی کنید

سیب زمینی ها را بشوئید و رنده کنید و داخل نیم لیتر آب بریزید. سپس سیب زمینی های رنده شده را از داخل آب خارج کنید و نیم لیتر دیگر آب به آن اضافه کنید. بعد از 10 الی 15 دقیقه با اسفنج آب سیب زمینی را روی لکه بمالید و سپس با آب سرد بشوئید. اگر دستتان با توت فرنگی یا آلبالو رنگ گرفته است سیب زمینی را نصف کنید و روی دستتان بمالید.

تمیز و براق کردن کفش های چرم

خراشیدگی های روی کفش های چرم را با سیب زمینی از بین ببرید. یک عدد سیب زمینی را دو نیم کنید و روی کفش بمالید. بعد از 5 دقیق با دستمال خشک کفش ها را پاک کنید.

تمیز کردن ظروف نقره

ظروف نقره بعد از مدتی تیره می شوند و این کاملا طبیعی است. برای براق کردن آن ها چند عدد سیب زمینی را خرد کنید و در آب بجوشانید. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها را از قابلمه دربیاورید چون فقط به آب داخل قابلمه احتیاج دارید. ظروف نقره را به مدت 1 ساعت داخل آب قرار دهید و با برس نرم روی آن بکشید. سپس آن ها را تمیز بشوئید و خشک کنید.

سفید کردن پوست زیربغل

با سیب زمینی می توانید تیرگی زیر بغل را برطرف کنید اما انتظار نتیجه سریع نداشته باشید چون تمام روش های خانگی زمان می برند.

روش اول:

یک عدد سیب زمینی را شسته و حلقه حلقه کنید. به مدت 3 دقیقه زیر بغل را با حلقه های سیب زمینی ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت بشوئید و خشک کنید.

روش دوم:

سیب زمینی را رنده کنید و بگذارید 10 دقیقه روی پوست زیر بغل بماند. سپس شسته و خشک کنید.

هر کدام از این روش ها را روزانه 2 بار تکرار کنید. بعد از 4 هفته از نتایج آن بهره مند خواهید شد.

برطرف سردرد

اگر از قرص های سردرد خسته شده اید و به دنبال روش های طبیعی درمان سردرد هستید یک عدد سیب زمینی را شسته و حلقه حلقه کنید. حلقه های سیب زمینی را روی پیشانی و گیجگاه قرار دهید و روی آن را با باند ببندید. دراز بکشید چشم ها را ببندید و منتظر تسکین درد شوید.

سلامتی با آب سیب زمینی

آب سیب زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. کلسیم، فسفر و ویتامین C. به همین دلیل فواید سلامتی بیشماری دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. یکی از دانشمندان دانشگاه منچستر دریافته است که سیب زمینی حاوی ملکولی است که زخم معده و سوزش معده را درمان می نماید و از رشد باکتری ها داخل معده جلوگیری می نماید.

براق کردن پوست

آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و نشاسته موجود در سیب زمینی پوست را آبرسانی و تغذیه می نماید. و اما فواید سیب زمینی برای پوست:

سیاهی های زیر چشم را از بین می برد: سیب زمینی را حلقه کنید و زیر چشم قرار دهید. بعد از 10 الی 15 دقیقه بردارید و بشوئید.

آکنه ها را از بین می برد: هنگام شب سیب زمینی را روی جوش ها بمالید و صبح صورت را بشوئید.

لکه های سیاه را از بین می برد: سیب زمینی را رنده کنید و روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید سیب زمینی ها 5 دقیقه روی صورت بماند سپس بشوئید.

درمان جای نیش پشه: سیب زمینی را روی پوست بمالید و اجازه دهید پوست خشک گردد. سپس پوست را بشوئید.

آبرسانی و مبارزه با چین و چروک ها: یک عدد سیب زمینی را رنده کنید مقداری گلاب و آب لیمو به آن اضافه کنید. ماسک را روی پوست بمالید و بعد از 10 الی 15 دقیقه صورت را بشوئید.

تمیز کردن شیشه های پنجره

به جای شوینده های شیمیایی سیب زمینی را دو نیم نموده و به شیشه بمالید. سپس با دستمال خشک کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1276

به "کاربردهای جالب سیب زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای جالب سیب زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید