چطور وام نوسازی مسکن بگیریم؟

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، در آغاز سال نو معاون وزیر راه و شهرسازی، از افزایش سقف وام نوسازی مسکن اطلاع داد.

چطور وام نوسازی مسکن بگیریم؟

با این که دریافت وام از بانک مسکن احتیاج به سپرده گذاری یا خرید اوارق مسکن دارد، اما این بانک وام نوسازی را برای ملکی که در بافت فرسوده شهر قرار داشته باشد بدون سپرده گذاری پرداخت می نماید.

مبلغ این وام دو برابر شده است. تهرانی ها می توانند مبلغ 450 میلیون تومان وام نوسازی می گیرند. مبلغ آن در کلان شهرها به 400 میلیون و در سایر شهرها 350 میلیون تومان رسید و این مبلغ در شهر مشهد، قم، شیراز و تهران و در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا سقف 600 میلیون تومان افزایش یافت.

سود وام نوسازی مسکن فرسوده در تهران 12 درصد، در کلان شهرهای دیگر 11 درصد و در دیگر شهرها 10 درصد است.

کسانی که قصد استفاده از این تسهیلات را دارند باید به پایگاه اطلاع رسانی شرکت بازآفرینی شهری ایران مراجعه نمایند. آنها باید کدپستی منزل مسکونی خود در این سامانه وارد نمایند.

اگر مسکن جزو بافت فرسوده بود، فرد دو گزینه برای ثبت نام وام وجود دارد:

اول این که به پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی مراجعه نمایند و در بخش تسهیلات ساخت بافت فرسوده به آدرس درخواست خود را ثبت نمایند.

روش دیگر مراجعه به صورت مستقیم به سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران و نشانی facility.udrc.ir است تا فرآیند ثبت نام دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده صورت بگیرد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2077

به "چطور وام نوسازی مسکن بگیریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور وام نوسازی مسکن بگیریم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور وام نوسازی مسکن بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید