چگونه از فرودگاه مشهد به حرم مطهر امام رضا(ع) برویم؟

به گزارش سفر به کیش، مشهد از جمله مهم ترین شهرهای توریستی و زیارتی ایران است که به جهت وجود حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، سالانه جمعیت زیادی از گردشگران و توریست ها به آنجا سفر می کنند. علاوه بر حرم مطهر، مکان های گردشگری و جاذبه های طبیعی زیادی هم در این شهر وجود دارد که بازدید از آن ها بسیار هیجان انگیز خواهد بود. با تمام این احوال اگر شما با خرید بلیط هواپیما مشهد راهی این شهر شده اید و می خواهید مستقیم از فرودگاه به حرم مطهر امام رضا(ع) بروید، راه های مختلفی برایتان وجود دارد. در این مقاله که با عنوان چگونه از فرودگاه مشهد به حرم مطهر امام رضا(ع) برویم؟ پیش روی شما قرار می گیرد، همراه سیمرغ 24 باشید تا زمانی که به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد رسیدید، با مسئله ای روبرو نشده و به راحتی راهی حرم شوید.

چگونه از فرودگاه مشهد به حرم مطهر امام رضا(ع) برویم؟

فرودگاه مشهد

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، دومین فرودگاه پر رفت و آمد ایران پس از مهرآباد تهران است که از نظر تعداد پروازهای ورودی و خروجی روزانه، جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل بیش تر از 14 شرکت هواپیمایی داخلی و 16 ایرلاین خارجی به این فرودگاه پرواز دارند و و ظرفیت آن سالانه در حدود 8 میلیون مسافر داخلی و خارجی است و در سال بیشتر از 27 هزار زائر حج تمتع را جا به جا می کند. احتمالا باورتان نخواهد شد، ولی میزان جابه جایی مسافران این فرودگاه بیش تر از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران است! تمام این موارد سبب می شود تا این فرودگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد و برای رفت وآمد از آن به سایر مناطق شهر مشهد از جمله حرم مطهر امام رضا(ع) وسایل حمل و نقل مختلفی در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است که فاصله فرودگاه مشهد تا حرم امام رضا در حدود 10 کیلومتر است و با وجود برقرار بودن وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی و… دغدغه مسافران برای طی کردن این جهت تا حد بسیار زیادی بر طرف شده است. طی کردن این مسافت 10 کیلومتری با خودرو، تنها 25 دقیقه به طول می انجامد.

راه های دسترسی به حرم مطهر امام رضا(ع)

1. مترو

با خرید بلیط هواپیما مشهد از سامانه فروش آنلاین سیمرغ 24 و پس از داشتن یک پرواز آسان و بی دغدغه زمانی که به فرودگاه مشهد می رسید و قصد دارید در بدو ورود به این شهر، به زیارت حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بروید، وسایل حمل ونقل عمومی از فرودگاه تا حرم برای شما مهیاست. راحت ترین و ارزان ترین وسیله حمل و نقل برای شما مترو است. در حال حاضر مترو مشهد دارای دو خط فعال است که خط 1 آن دو نقطه شرقی و غربی را به هم متصل می کند و شما با استفاده از آن می توانید از فرودگاه بین المللی مشهد به حرم امام رضا(ع) برسید. اگر همین خط مترو را سوار شوید و تا ایستگاه آخر بروید، به پارک جنگلی وکیل آباد، سه راهی طرقبه و شاندیز خواهید رسید. خط دو مترو مشهد هم از بلوار طبرسی شروع می شود و در انتها به خیابان کوهسنگی و ایستگاه کاوه می رسد. برای استفاده از مترو و رفت و آمد در خطوط مختلف هم می توانید از من کارت استفاده کنید که قابل شارژ است. لازم به ذکر است که مترو مشهد از ساعت 6 صبح تا 22:30 دقیقه شب فعال است.

2.تاکسی

فاصله فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد تا حرم مطهر امام رضا(ع) در حدود 10 کیلومتر است و شما برای طی کردن این مسافت می توانید از تاکسی های فرودگاه استفاده کنید که در خارج از ترمینال منتظر شما هستند. در حدود 300 تاکسی در این قسمت در حال خدمت رسانی هستند که بر اساس نوبت مسافران را سوار می کنند. همچنین یک راهکار بهتر برای شما آن است که از فرودگاه بیرون آمده و از تاکسی های گذری و غیر رسمی فرودگاه استفاده کنید؛ زیرا این کار از نظر قیمتی به صرفه تر است. در همین رابطه شما می توانید مقاله چگونه ارزان و آسان به مشهد سفر کنیم؟ را در سیمرغ 24 مطالعه فرمایید.

3.اتوبوس

ممکن است تاکسی و مترو وسیله نقلیه مورد علاقه شما برای رفتن به حرم مطهر نباشد؛ در این صورت شما می توانید از گزینه اتوبوس برای رفت و آمد خود استفاده کنید. در صورتی که قصد داشته باشید از طریق اتوبوس از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) بروید، باید از خط 77 شرکت اتوبوس رانی استفاده کنید. این خط جهت فرودگاه تا حرم را طی می کند و هر 20 دقیقه یک اتوبوس در آن قرار می گیرد.

4.تاکسی تلفنی

از جمله وسایل حمل و نقل عمومی که مدتی است کمتر از آن استفاده می شود، تاکسی تلفنی است. با این حال هستند بسیاری از افراد که برای تردد در شهر از آژانس استفاده می کنند. تاکسی های تلفنی از وسایل تردد خصوصی در شهرها هستند که مسافران را به صورت ویژه و با هزینه ای معین از مبدا به مقصد می رسانند. هزینه استفاده از تاکسی تلفنی هر چند گران تمام می شود، ولی به سبب راحتی که برای مسافران دارد، برخی از افراد از آن استفاده می کنند.

5.تاکسی های اینترنتی

در ایران چندین شرکت هستند که اقدام به راه اندازی تاکسی های اینترنتی کرده اند. تاکسی هایی که در ظاهر عملی مشابه با تاکسی تلفنی دارند، اما از طریق اپلیکیشن و اینترنت درخواست داده می شوند. تاکسی اینترنتی ها به سبب استفاده راحت و آسان و هزینه کمتر از برخی وسایل حمل و نقل عمومی، محبوبیت بسیاری زیادی دارند. زمانی که به فرودگاه مشهد می رسید، به راحتی می توانید با درخواست دادن یک تاکسی اینترنتی به حرم مطهر برسید. سرعت در رسیدن به مقصد، انتخاب راننده و نوع وسیله نقلیه، مشاهده قیمت، پرداخت نقدی و یا اینترنتی و استفاده از نقشه مشهد از جمله دلایل مهم محبوبیت تاکسی های اینترنتی است.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 793

به "چگونه از فرودگاه مشهد به حرم مطهر امام رضا(ع) برویم؟" امتیاز دهید

6 کاربر به "چگونه از فرودگاه مشهد به حرم مطهر امام رضا(ع) برویم؟" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از فرودگاه مشهد به حرم مطهر امام رضا(ع) برویم؟"

1 دیدگاه

سارا امیری 18 دی 1400

خط اول مقاله نیاز به ویرایش داره؛ مشهد، نه کیش

پاسخ به سارا امیری
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید