چرا حکم ماده 100 برای کلینیک سینای مهر اجرا نشده است؟

به گزارش سفر به کیش، یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رای قطعی کمیسیون ماده 100 برای کلینیک سینا مهر شمیران از شهردار منطقه برای عدم اجرای حکم طرح پرسش کرد.

چرا حکم ماده 100 برای کلینیک سینای مهر اجرا نشده است؟

به گزارش خبرنگاران، زهرا نژادبهرام در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران و در جریان آنالیز حادثه کلینیک سینا مهر شمیران گفت: من از شهرداری تهران دو سوال تعیین دارم یکی آنکه ملک کاربری مسکونی داشته و بر مبنای آن فرم تخلف ماده 100 تهیه و حکم قطعی آن نیز صادر شده ولی این حکم اجرا نشده است. دلیل عدم اجرای حکم چیست؟

وی اضافه کرد: چرا اخطارهای داده شده پیگیری نشده است. این دو سوال از شهرداری مطرح است که چرا پیگیری نکرده تا حکم قلع و قمع بگیرد؟ چرا احکام ماده 100 را اجرا نکرده است؟

در ادامه امینی - نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران - ضمن قدردانی از سازمان آتش نشانی گفت: از اقدام شجاعانه جوان اهل خوزستان و رامهرمز که بی مهابا خود را به آتش زد و جان تعدادی از هموطنان را نجات داد، باید قدردانی گردد. در زمانه ای که تصور می گردد چنین از خودگذشتگی هایی تنها باید در کتاب ها خوانده گردد قطعا انجام چنین اقداماتی قابل تقدیر است. لذا بهتر است در جلسه هفته آینده از این جوان قدردانی گردد.

به گزارش خبرنگاران، در ابتدای این جلسه و در جریان آنالیز این حادثه نماینده وزارت کار در تشریح جزئیات این حادثه گفت: آنچه که در چنین حوادثی رخ می دهد یک زنگ خطر و تجربه برای همه ما در دستگاه های مختلف است. نگاه ما به ایمنی، سلامت و حفظ جان مردم و کارگران باید نگاهی همه جانبه باشد.

وی ادامه داد: اقدامات همه دستگاه ها هنگام بروز حادثه به گونه ای است که تمام توان خود را می گذارند اما به دلیل نقض دستورالعمل ها زنجیره اقدامات کامل نمی گردد.

نماینده وزارت کار تاکید نمود: علت 88 درصد حوادث اقدام ناایمن افراد و 10 درصد شرایط ناایمن است. لذا کوشش ما ارتقای کارگران و کارفرمایان به وسیله آموزش است. بی تردید برای علت وقوع حوادث می توان زنجیره ای از علت ها را معرفی کرد و تنها یک علت موجب بروز حادثه نیست. پس در آنالیز حوادث نیز باید زنجیره علت ها مورد آنالیز قرار گیرد. اگر دستگاه هایی وظیفه دارند باید هر یک در مرتفع کردن این علت ها بکوشند تا از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری گردد.

وی ادامه داد: کارفرما بر اساس قانون مکلف است قبل از بهره برداری نقشه های ساختمانی را به اطلاع وزارت کار برای آنالیز برساند. بخشی از نهادهای دولتی همانند وزارت ارشاد، وزارت جهاد کشاورزی و ... این استعلام ها را از وزارت کار دریافت می نمایند و مکاتبات رسمی دارند. لذا ما نیز پس از آنالیز موارد ایمنی بلامانع بودن فعالیت کارفرما را اعلام می کنیم که گاهی در همین آنالیز ها به سختگیری موارد ایمنی متهم می شویم.

وی تاکید نمود: با توجه به کمبود نیروی انسانی و محدودیت ها باید به سمت خودبازرسی با استقرار کارشناسان فنی و ایمنی در درون کارگاه ها حرکت کنیم و از ظرفیت کارشناسان در این جهت بهره بگیریم.

این کارشناس وزارت کار با اشاره به اینکه کلینیک سینا مهر شمیران جزو کارگاه های پرخطر به حساب نمی آید و دستگاهی نیز این ساختمان را به عنوان ساختمان پرخطر اعلام نکرده است و گفت: اگر گزارشی در این خصوص به ما ارسال می شد بلافاصله نسبت به برطرف خطر اقدام می کردیم و اگر امکانپذیر نبود نسبت به اعلام به مراجع قضایی اقدام می کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1095

به "چرا حکم ماده 100 برای کلینیک سینای مهر اجرا نشده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا حکم ماده 100 برای کلینیک سینای مهر اجرا نشده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید