چرا تنهایی به میزان سیگار کشنده است؟

به گزارش سفر به کیش، تنهایی معضل انسان مدرن است. در زمانه ای که زندگی شهری و شرایط مالی انسان ها را از روابط خانوادگی و اجتماعی دور می نماید، مهم است بدانیم که تنهایی اثری جبران ناپذیر بر سلامتی ما خواهد داشت.

چرا تنهایی به میزان سیگار کشنده است؟

تنهایی در جامعه مدرن بسیار بیش از روابط فردی و اجتماعی پایدار با دیگران مورد توجه قرار می گیرد. تحقیقات روانشناسی اخیر درباره تنهایی، نقش خانواده را در بالا بردن سلامتی ما تأیید می نمایند. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید تا دو یافته تکان دهنده در خصوص تنهایی بخوانید که به شما انگیزه می دهد تا زمان بیشتری را با افرادی که دوستشان دارید بگذرانید.

تحقیقی درباره تاثیر تنهایی بر مغز

مقاله ای که تازها منتشر شده نشان می دهد افرادی که پیوندهای اجتماعی قوی تری با دوستان خود یا خانواده یا حتی کشور و شهر خود دارند، کمتر از افرادی که با احساس تنهایی روبرو هستند، دچار اضطراب و افسردگی می شوند.

این مطالعه بعلاوه نشان می دهد که افرادی که در ارتباط برقرار کردن با پیرامون خود پیروز تر هستند، آسایش روانی بیشتری دارند. این یافته ها اهمیت پیوندهای اجتماعی برای سلامت روانی و عاطفی ما را روشن می نماید.

  1. تنهایی به مقدار مصرف دخانیات برای سلامتی مضر است

به گفته محققان تنهایی تأثیری مشابه به کشیدن 15 نخ سیگار در روز برای مرگ و میر انسان ها به همراه خواهد داشت.

این داده ها از یک تحقیق بزرگ در سال 2010 به دست می آید که در پی درک مقدار تأثیر روابط اجتماعی بر مقدار مرگ و میر بود.

در نتایج این تحقیق گسترده آمده است که افرادی که احساس تنهایی می نمایند در مقایسه با افرادی که روابط اجتماعی قوی دارند 50 درصد بیشتر در معرض مرگ زودرس هستند.

محققان با استفاده از روش های آماری پیشرفته توانستند نشان دهند که تأثیر روابط اجتماعی بر خطر مرگ همچون عوامل خطر شناخته شده ای مانند کشیدن سیگار است.

این موضوع به وسیله یک مطالعه تازهتر منتشر شده در Nature تأیید شده است که نشان می دهد هم تنها بودن و هم احساس تنهایی می تواند شانس بیمار شدن یا حتی مرگ را افزایش دهد. این شواهد زنگ خطری در خصوص تنهایی به شمار می روند.

پیامدهای این مطالعه عمیق است و ما را با این حقیقت آشنا می نماید که انزوای اجتماعی صرفأ یک تجربه ذهنی نیست، بلکه تهدیدی ملموس برای رفاه و طول عمر ما است.

  1. مغز فردی که با احساس تنهایی دست و پنجه نرم می نماید در نحوه پردازش اطلاعات اجتماعی متفاوت عمل می نماید.

یک مطالعه تازه نشان می دهد که افرادی با احساس تنهایی ممکن است الگوهای فعالیت مغزی متفاوتی نسبت به افراد غیرتنها داشته باشند، که ممکن است بر نحوه درک و پاسخ آنها به اطلاعات اجتماعی اثرگذار باشد.

این مطالعه از MRI عملکردی برای ارزیابی شباهت فعالیت مغز در میان شرکت نمایندگان در هنگام تماشای یک ویدئویی که تعاملات اجتماعی را به تصویر می کشد، استفاده کرد.

نتایج الگوهای جالبی را نشان داد: در بخشی از مغز افرادی که احساس تنهایی می کردند فعالیت بیشتری اتفاق می افتد که مرتبط با احساسات منفی است. یعنی افرادی با احساس تنهایی از مغز خود برای احساسات منفی استفاده بیشتری می برند و آن هایی که ارتباطات اجتماعی گسترده ای را تجربه می کردند از مغز خود در راستای فعالیت شناختی بهره می گیرد.

نویسندگان این مطالعه می گویند: نتایج ما نشان می دهد که افراد تنها جهان را به طور خاصی پردازش می نمایند که به آن ها احساس تنهایی بیشتری می دهد. در مغز انسان های تنها تحلیل روابط اجتماعی بر پایه این اصل بنا شده که هیچکس آن ها را نمی فهمد.

در حالی که این مطالعه شرح قطعی برای اینکه آیا این پاسخ های عصبی عجیب دلیل تنهایی هستند یا پیامد آن، ارائه نمی نمایند، بینش های ارزشمندی را ارائه می نماید که دانشمندان را به حقیقت نزدیک تر می نماید. با کنکاش در مکانیسم های زیربنای تنهایی، به جهانیی نزدیک تر می شویم که با کسانی که در ایجاد و حفظ ارتباطات اجتماعی مشکل دارند، مهربان تر است.

نتیجه

مطالعاتی مانند این تحقیق یادآور این نکته است که ارتباط انسانی به همان مقدار که حیاتی است پیچیده نیز هست. انسان ها باید در تلاشی مداوم برای اولویت بندی روابط معنادار خود باشند تا بتوانند با اثرات احساس تنهایی مخرب مبارزه نموده و در جهانیی زندگی نمایند که سرشار از احساس تعلق و حمایت باشد.

پیشنهاد مطالعه: 8 ویژگی افرادی با شخصیت مستقل را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 تیر 1402 بروزرسانی: 5 تیر 1402 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2256

به "چرا تنهایی به میزان سیگار کشنده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تنهایی به میزان سیگار کشنده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید