پویش هر هفته الف ب ایران به شمال غرب کشور رسید

به گزارش سفر به کیش، تهران (پانا) - 6 پروژه صنعت برق با اعتبار 3 هزار و 502 میلیارد میلیارد تومان در بیست و دومین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران فردا (سه شنبه) با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود.

پویش هر هفته الف ب ایران به شمال غرب کشور رسید

به گزارش ایرنا، در قالب پویش #هرهفته-الف-ب-ایران، بر اساس وعده ای که وزارت نیرو با مردم داشته، اجرای 250 پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب دنبال می شود که تا به امروز یکصد و هشتمین پروژه از این تعداد افتتاح شده و بقیه پروژه ها مطابق برنامه به بهره برداری خواهند رسید.

طرح های پویش #هرهفته-الف-ب-ایران، شامل سدهای مخزنی است که تا به امروز 7 سد در سال جاری به بهره برداری رسیده که آخرین این ها سد نعمت آباد در شهرستان اسدآباد استان همدان است و این، چهل و ششمین سدی است که در دولت تدبیر و امید از مجموعه 190 سد تحت بهره برداری کشور افتتاح شد.

45 هزار هکتار شبکه های آبکمک و زهکشی به بهره برداری رسیده و در مجموع 448 روستا در سراسر کشور جزو طرح های آبرسانی روستایی است که به اتمام رسید.

در بخش آبرسانی شهری، پنج طرح بزرگ، هفت تصفیه خانه فاضلاب و دو تصفیه خانه آب مطابق برنامه به بهره برداری رسیده است. در بخش برق هم، 9 نیروگاه حرارتی و دو نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت بیش از 1400 مگاوات افتتاح شده و این جهت تا سرانجام سال ادامه خواهد داشت.

سال جاری، علاوه بر طرح های ساخت و سازی، پروژه های ساز و کاری هم در برنامه پویش قرار گرفته است، چرا که اصلاح و بهبود ساز و کارها نقش تعیین کننده ای در ارائه خدمت موثرتر به مردم دارد.

قطار پویش #هرهفته-الف-ب-ایران در ایستگاه 22

6 پروژه صنعت برق با اعتبار 3 هزار و 502 میلیارد میلیارد تومان در بیست و دومین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران فردا (سه شنبه) با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود که وزارت نیرو اعلام کرده است، پروژه های آماده افتتاح در این سفر شامل بهره برداری از واحد شماره یک بخش بخار سیکل ترکیبی ارومیه، خط ابهر-ارومیه گازی، خط تغدیه خان تختی، احداث خط 230 کیلوولت در پست نیروگاه ارومیه، فاز اول توسعه بخش 400 کیلوولت پست نیروگاه ارومیه و نیروگاه مقیاس کوچک است.

بنا بر این گزارش، با افتتاح واحد شماره یک بخش بخار سیکل ترکیبی ارومیه با ظرفیت 160 مگاوات و هزینه ای بالغ بر 3هزار و 328 میلیارد تومان اعتبار، ظرفیت تولید برق در شهرستان ارومیه افزایش یافته، به پایداری شبکه در منطقه کمک شده و مصرف سوخت فسیلی نیز کاهش پیدا می کند.

همچنین خط انهر-ارومیه گازی با خط طول هفت کیلومتر، 28 دستگاه پایه های تلکسریی بتنی و اعتبار 8 میلیارد تومان با هدف تامین برق شهر ارومیه به بهره برداری می رسد. خط تغذیه خان تختی نیز در شهرستان سلماس با طول خط 2.5 کیلومتر دو مداره و اعتبار 2 میلیارد تومان با هدف تامین برق این شهر افتتاح می شود.

احداث خط 230 کیلوولت در پست نیروگاه ارومیه نیز به منظور برق داری و بهره برداری از خط انتقال ما بین نیروگاه ارومیه و نیروگاه سهند با 9.5 میلیارد تومان اعتبار افتتاح خواهد شد.

فاز اول توسعه بخش 400 کیلوولت پست نیروگاه ارومیه شامل برق داری 400.132 کیلوولت به ظرفیت 315 مگاولت آمپر با 125 میلیارد تومان هزینه در جهت تقویت شبکه انتقال و همچنین انتقال بخش توسعه این نیروگاه به بهره برداری خواهد رسید.

نیروگاه مقیاس کوچک 8.6 مگاواتی شهرستان ارومیه نیز با 30 میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین برق شهرک صنعتی فاز 3 ارومیه افتتاح خواهد شد. بهره برداری از این 6 پروژه، اشتغال 8 هزار و 85 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می کند.

افزایش بهره وری نیروگاه ها

احداث سه واحد بخار با هدف افزایش تولید برق، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش راندمان نیروگاه های گازی با تبدیل آن به سیکل ترکیبی، در نیروگاه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.

ظرفیت هر یک از این واحدها 160 مگاوات است که با تکمیل سه واحد بخار نیروگاه ارومیه ضمن افزایش 480 مگاواتی توان تولید تولید برق مجموعه، سالانه حدود 783 میلیون مترمکعب نیز در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد. بر همین اساس صبح فردا در قالب پویش #هرهفته-الف-ب-ایران، نخستین واحد بخار 160 مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه با اعتباری بالغ بر 128 میلیون یورو توسط وزیر نیرو به بهره برداری می رسد. بهره برداری از این نیروگاه افزایش توان نیروگاهی کشورمان را به دنبال خواهد داشت.

پویش #هرهفته-الف-ب-ایران، تا به امروز در بخش نیروگاهی، بهره برداری از سومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند به ظرفیت 160 مگاوات، نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه به ظرفیت 160 مگاوات، نخستین واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به ظرفیت 170 مگاوات، دومین واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو به ظرفیت 310 مگاوات و نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه به ظرفیت 160 مگاوات را محقق کرده است.

همچنین در زمینه ارتقای توان نیروگاهی پروژه افزایش 115 مگاواتی توان تولید برق نیروگاه بندرعباس، پروژه ارتقای توان تولید یک واحد نیروگاه شاهرود به ظرفیت 21 مگاوات، پروژه ارتقای توان عملی نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس به ظرفیت 30 مگاوات، پروژه ارتقای توان عملی نیروگاه سیکل ترکیبی قدس (سمنان) به ظرفیت 8 مگاوات، پروژه رفع محدویت تولید نیروگاه بخاری رامین اهواز به ظرفیت 40 مگاوات، پروژه رفع محدویت تولید نیروگاه بخاری اسلام اباد اصفهان به ظرفیت 30 مگاوات و پروژه رفع محدویت تولید نیروگاه بخاری شازند به ظرفیت 10 مگاوات به ثمر رسیده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1219

به "پویش هر هفته الف ب ایران به شمال غرب کشور رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پویش هر هفته الف ب ایران به شمال غرب کشور رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید