تور ارزان هند: واسطه ها از روابط تجاری ایران و هند حذف شوند

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران/هرمزگان استاندار هرمزگان و سفر هند در تهران شامگاه گذشته(نهم آبان ماه) در بندرعباس ملاقات و گفت و کردند.

تور ارزان هند: واسطه ها از روابط تجاری ایران و هند حذف شوند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

استاندار هرمزگان در این دیدار با بیان اینکه ایران و هند با توجه به سابقه تاریخی، اشتراک های فرهنگی و همسایگی بین دو کشور دارای روابط محبت آمیز و حسنه هستند، اظهار کرد: این دوستی تاریخی زمینه مناسبی برای همکاری های آینده به شمار می رود.

مهدی دوستی افزود: ما علاقه مند هستیم دو کشور بزرگ ایران و هند بتوانند به سمت حذف واسطه ها حرکت نمایند و تجارت شان را به صورت مستقیم و بی واسطه انجام دهند.

استاندار هرمزگان ضمن اعلام آمادگی برای ارائه تسهیلات به منظور توسعه تجارت و سرمایه گذاری، اظهار امیدواری کرد هند نیز گام های عملی را در این خصوص بردارد.

دوستی افزود: بنادر ایران و به ویژه استان هرمزگان برای دسترسی کشور هند به بازار آسیای میانه آمادگی کامل دارند و آماده هستیم زمینه را برای دسترسی بهتر صادرنمایندگان و واردنمایندگان هندوستان به وسیله زیرساخت های حمل و نقل ریلی و زمینی فراهم کنیم.

وی، تشکیل کارگروه مشترک را برای افزایش تبادلات تجاری میان هند و استان هرمزگان امری ضروری برشمرد و گفت: ما نمایندگان بخش دولتی و خصوصی خود را به زودی معرفی خواهیم کرد و امیدواریم هند نیز در سریع ترین زمان ممکن نسبت به معرفی نمایندگان خود برای تشکیل این کارگروه اقدام کند.

استاندار هرمزگان در مورد ترانزیت کالا نیز بیان نمود: در این حوزه نیازمند تصمیمات در سطح کلان هستیم ولی در حدود اختیارات استان، زمینه برای حضور و فعالیت تجار و بازرگانان هندی فراهم می گردد.

گددام دارمندرا سفر هند در تهران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار استاندار هرمزگان، با بیان اینکه دهلی در پی توسعه روابط خود با تهران است، اظهار کرد: ما در پی توسعه روابط بانکی و مالی عمیق بین دو کشور هستیم و بندرعباس و هرمزگان می تواند مهمترین نقطه برای توسعه روابط باشد.

وی با اشاره به بازدید از منطقه ویژه مالی خلیح فارس، بندرشهید رجایی و دیدار با اعضای اتاق بازرگانی بندرعباس، مطرح کرد: طی این دیدارها ظرفیت های بخش های مختلف تشریح شد که منجر به شناخت بیشتر از زیرساخت های هرمزگان و توسعه روابط در آینده خواهد شد.

سفیر هند، دسترسی به کریدور جنوب - شمال را از جمله ظرفیت های استان هرمزگان برای توسعه روابط در زمینه ترانزیت کالا برشمرد و گفت: در سفر وزیرخارجه ایران به هند، تمام نقطه نظرات مثبت خود را در رابطه با فراهم کردن امکان بهره مندی از مزیت های هرمزگان مطرح خواهیم کرد.

تسهیل زمینه واردات و صادرات محصولات کشاورزی بین دو کشور و توسعه سرمایه گذاری در بخش انرژی از دیگر درخواست های گددام دارمندرا سفیر هند و مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این دیدار بود.

به گزارش خبرنگاران، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان هرمزگان، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان، رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان هرمزگان، رایزن تجاری مالی سفارت هند در تهران، سرکنسول کنسولگری هند در بندرعباس، دبیر دوم کنسولگری هند در بندرعباس و یک وابسته نظامی نیروی دریایی هند نیز در این نشست حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1844

به "تور ارزان هند: واسطه ها از روابط تجاری ایران و هند حذف شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: واسطه ها از روابط تجاری ایران و هند حذف شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید