پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان احداث می گردد

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، عباس زراعت بعدازظهر شنبه در دیدار با معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه کاشان با بیان اینکه تنها 6 درصد صنایع کاشان دانش بنیان است، گفت: مهمترین معضل جامعه کنونی بیکاری فارغ التحصیلان است به نحوی که 32 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه کاشان بیکار هستند که متاسفانه از میانگین کشور بالاتر است.

پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان احداث می گردد

رئیس دانشگاه کاشان بر دانش بنیان کردن صنایع کاشان تاکید نمود و اضافه نمود: درون گرایی و تکیه بر روش های سنتی از مسائل اساسی توسعه شهرستان کاشان به شمار می آید و بر همین اساس دانش بنیان کردن صنایع رمز توسعه است.

زراعت از ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان اطلاع داد و اظهار داشت: با ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان سعی داریم به سمت ایجاد صنایع دانش بنیان گام برداریم.

وی از وجود 310 عضو هیئت علمی، 9 هزار دانشجو و 20 رشته موجود در دانشگاه کاشان اطلاع داد و گفت: رصد خانه کامو از مهمترین پتانسیل های شهرستان کاشاندر راستای معرفی این شهر به صورت بین المللی بوده است در حالی که برای تکمیل آن احتیاج به 40 میلیارد ریال اعتبار است.

رئیس دانشگاه کاشان ضمن اشاره به دیگر ویژگی های شهرستان کاشان اضافه نمود: رصد شهاب سنگ ها در برخی نقاط منطقه کاشان، پتانسیل عظیم کویر و صنعت اسانس از دیگر ویژگی های این منطقه است.

زراعت جامعه محوری را یکی از اولویت های برنامه راهبردی سند چشم انداز دانشگاه کاشان قلمداد کرد و گفت: در کوشش هستیم تا با برنامه های مختلف ارتباط دانشگاه با مردم و جامعه را ارتقاء بخشیده و بتوانیم احتیاجها و مسائل را شناسایی و راهکارهای علمی ارائه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 107

به "پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید