وجود کدام درب ها در ساختمان لازم است؟

به گزارش سفر به کیش، درب ها جزء اصلی در ساختمان ها به شمار می روند. در اصل درب یک مانع برای باز شدن در ورودی خانه، اتاق یا فضاهای دیگر است که به افراد، وسایل نقلیه و سایر چیزهای دیگر اجازه ورود و خروج را می دهد. امروزه درب ها به جزئی ضروری در هر ساختمان تبدیل شده اند که انواع مختلفی هم دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع درب های ضروری برای ساختمان ها آشنا شوید.

وجود کدام درب ها در ساختمان لازم است؟

انواع درب های ضروری برای ساختمان ها

انواع مختلفی از درها با اهداف خاص و کاربردهای گوناگون وجود دارند. در واقع این درها می توانند کارهایی بیش از فراهم کردن ورود به ساختمان انجام دهند. آن ها امنیت سایر منطقه ها ساختمان را فراهم می نمایند که تنها به افراد یا پرسنل خاصی دسترسی دارند. در طول این سال ها، طراحی درب ها برای همگام شدن با زمان و احتیاجهای مختلف افراد تغییر نموده است. در حال حاضر ویژگی های زیادی در درب های امروزی وجود دارد که درهای قبلی فاقد این ویژگی و مزایا بودند. با وجود درب های زیادی که پیمانکاران می توانند برای پروژه های ساختمانی خود استفاده نمایند، اما آن ها باید بدانند که برای یک بخش خاص در ساختمان به چه نوع دربی احتیاج است. نصب یک درب نادرست می تواند مسائل زیادی را برای افرادی که از آن استفاده می نمایند، منجر گردد. در ادامه انواع درب های نصب شده و ضروری در ساختمان ها را مشاهده می کنید.

درهای چوبی

در بیشتر مواقع، صاحبان خانه از درب چوبی استفاده می نمایند؛ چراکه درب های چوبی بسیار عالی و مد روز به نظر می رسند. با این حال، بیشتر ساختمان های تجاری از این مدل درب استفاده می نمایند؛ چراکه درهای چوبی کاملاً با ساختار یا موضوع تجاری آن ها مطابقت دارد. بیشتر درهای چوبی با استفاده از ورق هایی با روکش چوبی نازک پیچیده در اطراف یک هسته کامپوزیت ساخته شده از تخته خرده چوب، محصولات معدنی فشرده یا الوار جامد فراوری می شوند. این درها را می توانید بیشتر در قسمت های داخلی ساختمان نصب کنید؛ زیرا چوب نمی تواند برای مدت طولانی در برابر عوامل جوی سخت مقاومت کند.

درهای فولادی

این مدل درها به علت دوام بالا، بسیار پرکاربرد برای هر نوع ساختمان هستند و صاحبان ساختمان می توانند این درها را در طرح های مختلف تهیه و استفاده نمایند؛ بعلاوه این مدل درها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ چراکه در مقایسه با درهای چوبی بیشترین سطح امنیت را ایجاد می نمایند. پیمانکاران معمولا این درها را در منطقه های از ساختمان های تجاری نصب می نمایند که احتیاج به حفاظت کارآمد در برابر افراد غیرمجاز مانند اتاق های سرور و… دارند.

درهای آلومینیومی ترکیب با شیشه

اگر می خواهید درهایی شیک پیچیده و زیبا داشته باشید، قطعا به این نوع درب احتیاج خواهید داشت. این مدل یک درب شیشه ای بزرگ با ترکیب آلومینیوم است. کل شیشه را قاب آلومینیومی نگه می دارد و باعث می گردد درب عالی و زیبا به نظر برسد. نگهداری از این مدل درها نیز آسان است؛ چراکه تنها به یک پاک نماینده برای تمیز کردن احتیاج است تا آن را پاک نمایند.

درهای تمام شیشه ای

اگر بخواهید، می توانید آلومینیوم درها را حذف کنید و درب های شیشه ای کامل را انتخاب کنید. نوع دیگری از درب های ضروری در ساختمان ها که اغلب در ادارات و داخل فروشگاه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، درب شیشه ای است. اما تنها نقطه ضعف این است که این درب ها برای ایجاد امنیت در ساختمان ها مناسب نیستند؛ چراکه افراد به راحتی می توانند، شیشه ها را بشنمایند.

درهای کشویی

درهای کشویی نیز از مزایای بی شماری برخوردار هستند. چه به عنوان یک در ورودی داخلی یا در خارجی، درهای کشویی می توانند احتیاجهای شما را به خوبی برآورده نمایند. طراحی درهای کشویی تعادل کاملی را بین عملکرد آسان و زیبایی آن ایجاد می نماید. این درها با سر خوردن به وسیله یک مسیر موازی هموار، به راحتی باز می شوند. برخلاف درهای معمولی که به لولا احتیاج دارند، این درها به طور یکپارچه روی یک مسیر افقی می لغزند. این درها با طیف گسترده ای از سبک ها و طرح ها وجود دارند که می توانید بسته به سلیقه و احتیاجتان هر یک از آن ها را انتخاب و بخرید.

درهای ضد حریق

درب ضد حریق، درب های تخصصی هستند که این اطمینان را می دهند که ساکنان یک ساختمان از خطرات آتش سوزی کاملاً ایمن باشند. این نوع درب ها در هنگام آتش سوزی کاملا ایمن و دارای درجه مقاومت بالایی در برابر آتش هستند و می توانند از ترکیبی از مواد مختلف ساخته شوند. این مدل درب ها به طور اتوماتیک با سنسورها کار می نمایند؛ از این رو در صورت بروز هرگونه حادثه آتش سوزی، هنگامی که زنگ هشدار آغاز به زنگ زدن می نماید، می توان با استفاده از کنترل از راه دور نیز با آن ها کار کرد.

از آنجایی که درهای ضد حریق به صورت اتوماتیک بسته و باز می شوند، جزء کلیدی ترین سیستم حفاظتی ساختمان ها به حساب می آیند. این درها بعلاوه به جلوگیری یا به تاخیر انداختن انتشار گرما، دود و شعله در راهروها، راه پله ها و سایر بخش های ساختمان نیز یاری بسیاری می نمایند. این مدل درب باید سالانه بازرسی گردد و در مصارف مسکونی، تجاری و صنعتی کاربرد دارد.

درهای آکوستیک

درهای آکوستیک عایق صدا هستند و ظاهری استاندارد دارند. این درب ها در نقاط مختلف دارای مهر و موم های عایق صوتی خاصی هستند تا از صوت فضای بسته اطمینان حاصل گردد. بسته به احتیاجهای عایق مورد احتیاج تهویه صوتی یک فضا، باید از درهای صوتی یا عایق صدا با سطوح عایق مختلف استفاده کرد. شما می توانید درب های آکوستیک یا عایق صدا را با گیره های شیشه ای یا هر سخت افزار یا لوازم جانبی دیگر نصب کنید. همان طور که معین است، این درها برای کاهش انتشار صدا و ارتعاشات بین بخش های مختلف یک ساختمان طراحی شده اند و هدف آن ها عایق سازی صدای داخل یک واحد یا بخش است.

لاریکس شاپ؛ برترین ارائه دهنده درب های ساختمانی

مجموعه لاریکس شاپ به طور تخصصی در زمینه فراوری انواع درب و فروش آن، فعالیت می نماید . تمامی محصولات این مجموعه، فراوری ایران بوده است . بعضی از اصلی ترین فراوریات آن شامل انواع درب ضد سرقت لوکس و ساده، درب های چوبی، درب های ضد آب، درب hdf و… هستند. فروشگاه اینترنتی لاریکس شاپ این محصولات و خدمات را با بالاترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین قیمت در اختیار مشتریان گرامی قرار می دهد. تنوع بالای محصولات این فروشگاه به مشتریان یاری می نماید که بتوانند با خیالی راحت به تصمیم گیری و انتخاب درب موردنظر خود بپردازند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2203

به "وجود کدام درب ها در ساختمان لازم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود کدام درب ها در ساختمان لازم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید