واکنش برانکو به شایعه حضور در تیم ملی: تازه با پرسپولیس دو ساله تمدید نموده ام

به گزارش سفر به کیش، من سرمربی پرسپولیس هستم. 6 ماه پیش قراردادم را تمدید کردم و یک سال و نیم دیگر با این باشگاه قرارداد دارم.

واکنش برانکو به شایعه حضور در تیم ملی: تازه با پرسپولیس دو ساله تمدید نموده ام

مطرح شدن نام برانکو ایوانکوویچ به عنوان جانشین کی روش چیزی نیست که متعجب مان کند. هر چه باشد او بهترین مربی فوتبال ایران در سه سال گذشته بوده و با توجه به موفقیت های اخیر و همین طور نخستین تجربه ی این مربی در تیم ملی ایران، طبیعی بود که فدراسیون دوباره به سراغش برود. بحث تازه ای هم نیست البته. اول بار، دو سه ماه به جام جهانی مانده بود که خبر پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی به مرد کروات را شنیدیم و از آن به بعد، این موضوع هر چند وقت یک بار تکرار می شد. برانکو اما نه آن روز به فدراسیون بله گفت و نه حالا که کی روش رفته این شایعه را تایید می نماید. او روشن ترین پاسخ را به شایعه حضورش در تیم ملی داده: سرمربی پرسپولیس هستم و همین چند ماه پیش قراردادم را تمدید کردم.

پیروزی برابر سپیدرود و صعود پرسپولیس به یک چهارم نهایی جام حذفی در روزی رقم خورد که برانکو به دلیل محرومیت از صندلی ویژه به تماشای بازی نشسته بود و حالا درباره آن پیروزی می گوید: ما تجارب خوبی در جام حذفی نداریم و مقابل تیم هایی مانند قشقایی، ذوب آهن و پارس جنوبی شکست خورده ایم. در جام حذفی، مهمترین مساله پیروزی است و به همین خاطر راضی هستم چون بردیم. البته به لحاظ آماری هم تیم بهتری بودیم و 6-7 موقعیت گل داشتیم. چهار بازیکن جدید داشتیم و نمی گردد این بازیکنان از روز اول با تیم هماهنگ باشند. سروش، شیری، شریفی و سعید کریمی جوان که در اولین بازی اش گل زد. این، یک مقدمه خوب در فصل جدید بود. هدف ما همواره حداکثری است. در کل از نتیجه بازی راضی هستم. هر چند شرایط زمین که دوست داریم همواره خوب باشد، مناسب نبود. به هر حال نمی خواهم توجیه کنم چون چمن استادیوم، مصنوعی بود. به بازیکنانم تبریک می گویم و برای طرفداران مان راضی هستیم چون توانستیم برای آن ها پیروزی بیاوریم.

سرمربی پرسپولیس صحبت هایش را این طور ادامه می دهد: با هر پیروزی انتظارها بیشتر می گردد اما هدف ما این است که پرسپولیس سال به سال بهتر گردد. هر چند این تضمینی برای کسب نتایج بزرگ نیست. ما تنها تیمی بودیم که دو سال پشت سر هم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیدیم و سال جاری فینالیست بودیم. در حالی که بسیاری از تیم هایی که بیشتر از ما سرمایه گذاری داشتند، به این مرحله نرسیدند. حتی بعضی تیم های بزرگ مثل الهلال از مرحله گروهی هم صعود نکردند اما ما السد را که بودجه نامحدودی دارد، در نیمه نهایی حذف کردیم. ما از فشارهای موجود فرار نمی کنیم اما کارمان هم ساده نیست. باید این را بدانیم که همواره همه چیز ایده آل نخواهد بود. یک شکست نباید ما را به زانو درآورد بلکه باید به ما انگیزه دهد تا فلسفه خودمان را جدی تر دنبال کنیم.

در ادامه، برانکو ایوانکوویچ می گوید که محرومیتش از بازی با سپیدرود را هنوز درک ننموده: حقیقتش این است که نمی دانم چرا جریمه شدم. من بعد از اولین فینال در ژاپن از داوری ناراحت بودم و در کنفرانس خبری آن را اعلام کردم اما ای اف سی به فکر این نبود که مرا محروم کند. نمی دانم چرا من و کمال را محروم کردند.

موضوع مهم بعدی، پاسخ منفی بیرانوند به پیشنهادهای خارجی و ماندنش در پرسپولیس بود که برانکو با اشاره به آن می گوید: کاملاً از ماندن بیرانوند راضییم. او بهترین دروازه بان آسیاست و ارزش اروپایی و جهانی دارد. همچنین می دانستیم محتمل است پیشنهاداتی داشته باشد که نتوان ردشان کرد. به همین خاطر از دو سال پیش رادوشویچ را گرفتیم تا همواره یک جایگزین باکیفیت داشته باشیم. امیدواریم بیرانوند انگیزه مضاعفی برای بهتر کار کردن داشته باشد چون تازه ابتدای کارش است و جای زیادی برای پیشرفت دارد. اینکه چه اتفاقی برای او خواهد افتاد، در آینده تعیین می گردد. باشگاه وضعیت او را تعیین نموده و اگر بخواهد برود، باید هم باشگاه نفع داشته باشد و هم بیرانوند. فعلاً راضییم که بیرانوند با ما هست و باهم به اهدافمان می رسیم.

تنها ملی پوشی که پیش از بازی با سپیدرود به اردوی پرسپولیس برگشت، احمد نوراللهی بود که ایوانکوویچ اینگونه از او تقدیر می نماید: از احمد تشکر می کنم که قصد استراحت نداشت. او از امارات تماس گرفت و گفت می خواهم به تمرین بیام. این تصمیم درست یک بازیکن حرفه ای است.

برانکو اما ناراحتی اش از تاخیر بشار رسن در بازگشت را نمی تواند پنهان کند: ملی پوشان یکشنبه بازمی گردند. بشار هم باید تا الان برمی گشت که البته امروز برگشته اما این مسئله دیگر برایم مهم نیست.

مهم تر از همه این بحث ها و حرف ها اما همان شایعه ای است که از ماه ها پیش درباره حضور برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی می شنویم و با رفتن کی روش، لحنی جدی تر به خود گرفته اند. گفته اند برانکو به زودی تیم ملی را تحویل می گیرد اما پاسخ او چیزی دیگر را روایت می نماید: من اصلاً نمی دانم دنبال سرمربی هستند یا نه. این موضوع به فدراسیون، آقای تاج و همکارانشان مربوط می گردد. آن ها کارشان را بررسی می نمایند و بهترین تصمیم را می گیرند.

اما آیا این احتمال وجود دارد که مرد کروات بخاطر تیم ملی از پرسپولیس بگذرد؟ پاسخ خودش که منفی است: من سرمربی پرسپولیس هستم. 6 ماه پیش قراردادم را تمدید کردم و یک سال و نیم دیگر با این باشگاه قرارداد دارم.

برانکو در فینال لیگ قهرمانان به ژاپنی ها باخت و کی روش در نیمه نهایی جام ملت ها. به بهانه همین موفقیت هاست که ایوانکوویچ فوتبال ژاپن را تحسین می نماید: ژاپنی ها بخاطر این است که سیستماتیک عمل می نمایند و یک موفقیت یا شکست روی آن ها تأثیر نمی گذارد. هدف اصلی ژاپنی ها جام ملت ها نیست بلکه روی المپیک توکیو و جام جهانی قطر تمرکز نموده اند و بلندمدت فکر می نمایند. مثل خودِ قطر که تیمش را جوان نموده و دیدیم که در جام ملت ها حتی یک بازی را نباخت و گل نخورد.

11 - 770

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 138

به "واکنش برانکو به شایعه حضور در تیم ملی: تازه با پرسپولیس دو ساله تمدید نموده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش برانکو به شایعه حضور در تیم ملی: تازه با پرسپولیس دو ساله تمدید نموده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید