هوش مصنوعی تکنیک های نقاشان مطرح دنیا را بازطراحی می نماید، امکان طراحی شاهکارهای نقاشی فراهم می گردد

به گزارش سفر به کیش، محققان در کوشش هستند تا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی روش نقاشی هنرمندان عظیم را تکرار نموده و شاهکارهای هنری را به وجود بیاورند.

هوش مصنوعی تکنیک های نقاشان مطرح دنیا را بازطراحی می نماید، امکان طراحی شاهکارهای نقاشی فراهم می گردد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، قطعا روش و تکنیک نقاشی هنرمندان عظیم جهان همچون پیکاسو، ونگوگ و بسیاری دیگر از نقاشان مطرح دیگر تکرار نمی گردد اما حالا دانشمندان در کوشش هستند تا با بهره گیری از توانایی های فناوری هوش مصنوعی شاهکارهای نقاشی را باز طراحی نمایند.

محققان برای خلق دوباره نقاشی های شناخته شده در جهان هوش مصنوعی را به گونه ای آموزش دادند که روش نقاشی هنرمندی مانند پیکاسو را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و اثری بسیار شبیه به نقاشی اصلی را فراوری کند. نقاشی های به جا مانده از هنرمندی همچون ونگوگ از پیچیدگی ها و جزئیات بسیار زیادی برخوردار است و فناوری هوش مصنوعی برای بازطراحی آن باید همه عناصر دخیل در نقاشی را آنالیز کند.

پروژه بازآفرینی شاهکارهای نقاشی جهان هنوز در مرحله تحقیق است. آزمایش های اولیه نتایج جالبی از توانایی های هوش مصنوعی در بازطراحی نقاشی های قدیمی را نشان داده است. بر اساس این آزمایش ها هوش مصنوعی می تواند تا 90 درصد جزئیات نقاشی را درک نموده و آن را دقیقا همانند اثر اصلی طراحی کند. این فناوری مهندسان را امیدوار نموده است که در آینده نزدیک روش طراحی نقاشان عظیم تاریخ دوباره احیاء شده و افراد زیادی بتوانند از این تکنیک ها استفاده نمایند.

مهندسان فعال در پروژه هوش مصنوعی و بازطراحی نقاشی های مشهور حتی این امکان را برای گروهی از هنرمندان فراهم ساخته اند که توانایی های خود را به چالش کشیده و آفرینش نقاشی مانند پیکاسو یا ونگوگ را امتحان نمایند. دسترسی به این پروژه فعلا بسیار محدود است ولی در آینده افراد زیادی می توانند از همه ظرفیت های آن استفاده نمایند.

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1107

به "هوش مصنوعی تکنیک های نقاشان مطرح دنیا را بازطراحی می نماید، امکان طراحی شاهکارهای نقاشی فراهم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی تکنیک های نقاشان مطرح دنیا را بازطراحی می نماید، امکان طراحی شاهکارهای نقاشی فراهم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید