نبی زاده: ساعدی به کمتر از طلا راضی نیست

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، مسابقات بین المللی دوومیدانی مشهد باز هم با درخشش یک چهره جوان در ماده پرش سه گام همراه بود. سارینای 17 ساله اگرچه 2 هفته قبل از مسابقات دچار مصدومیت پاشنه پا شداما دوباره به کمتر از طلا راضی نشد.

نبی زاده: ساعدی به کمتر از طلا راضی نیست

سارینا سالهاست که در کنار زهرا نبی زاده چهره نام آشنای دوومیدانی تمرین می نماید. نبی زاده شاگردان قهرمان زیادی را تربیت نموده است؛ کیمیا پورخلخال، مارال عطاردی و نگین بیگمی، محیا نعیمی، عسل علی قلی، کیانا کرمی وفا، شیرین بطحائی و ستایش محمد پور تنها بخشی از شاگردان پیروز او بوده اند که صاحب عناوین قهرمانی کشور شده اند. اما داستان سارینا قدری متفاوت تر است چرا که کشف استعداد این پرنده نوجوان در ماده سه گام هم توسط خود نبی زاده شکل گرفت.

زهرا نبی زاده که خود از قهرمانان شناخته شده رشته دوومیدانی است و همسر هادی سپهرزاد نیز می باشد در مصاحبه با خبرنگاران در مورد قهرمانی مجدد سارینا در رقابتهای بین المللی مشهد گفت: خوشبختانه همان طور که انتظارش را داشتیم سارینا پیروز شد در رقابتهای مشهد نیز به مدال طلا و عنوان قهرمانی دست پیدا کند. البته مصدومیت باعث شد تا نتواند به ورودی جهانی نزدیک گردد وگرنه بدون شک در این مسابقات نیز شاهد رکوردشکنی وی بودیم.

مربی باسابقه تیم ملی و سارینا ساعدی در پاسخ به این سوال که چند سال است کار مربیگری را شروع نموده اید و علت پیروزیت شاگردانشان را در چه می بینید گفت: حدود 7 سال است که مربیگری می کنم. بعد از خاتمه دوران قهرمانی ام تصمیم گرفتم تا تجربیاتم را در اختیار ورزشکاران جوان تر قرار بدهم و خوشبختانه به لطف خدا از همان اوایل ورزشکار قهرمان داشتم و به مسابقات نوجوانان آسیا به عنوان مربی تیم و مربی نگین بیگمی رکوددار هفتگانه نوجوانان اعزام شدم. همواره کوشش کردم جنگیدن و مبارزه برای پیروزی را به شاگردانم بیاموزم و خوشبختانه نسل نوجوان و جوان دوومیدانی استعدادهای خیلی خوبی دارند.

نبی زاده در مورد چگونگی کشف استعدادی همچون سارینا ساعدی اظهار کرد: سارینا را به صورت خیلی اتفاقی استعدادیابی کردم. سارینا پرش طول کار می کرد و یک روز در تمرین به او گفتم سه گام بپرد و وقتی استعدادش در این ماده را دیدیم آن را ادامه دادیم. خیلی خوب تمرین کردیم و سارینا پیروز شد رکورد نوجوانان را بزند. در لیگ بزرگسالان اول شد و در مسابقات داخل سالن هم رکورد بزرگسالان ایران را زد و در مسابقات بین المللی مشهد هم علیرغم مصدومیتش پیروز شد دوباره به مدال طلا برسد. سارینا جنگنده است و به کمتر از طلا راضی نمی گردد و امیدوارم بتواند به ایده آل ترین فرم خود برسد و ورودی جهانی را کسب کند.

وی در مورد شرایط فعلی فدراسیون با روی کار آمدن صیامی گفت: شرایط خیلی خوب شده است و همه ما هم احترام داریم و هم آرامش. در بخش بانوان نیز برای اولین بار کمیته بانوان تشکیل شده است که کارها تقسیم بندی شده و رسیدگی به امور به مراتب بهتر شده است. جا دارد از باشگاه پلیمر خلیج فارس و مهندس حسین رحمتی مدیر عامل این باشگاه بابت حمایت های بی دریغ از ما و ورزش دوومیدانی تشکر کنم. حضور چنین افرادی در دوومیدانی نقطه قوتی برای ورزشکاران شده است. امیدوارم با اتحاد و همدلی خانواده دوومیدانی بهترین اتفاقات را در این رشته ما در ببینیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1580

به "نبی زاده: ساعدی به کمتر از طلا راضی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبی زاده: ساعدی به کمتر از طلا راضی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید