میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند از یورو 2028 با کنار رفتن ترکیه و روسیه

به گزارش سفر به کیش، میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند از مسابقات فوتبال یورو 2028 قطعی به نظر می رسد.

میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند از یورو 2028 با کنار رفتن ترکیه و روسیه

به گزارش خبرنگاران، میزبانی مسابقات فوتبال یورو 2028 احتمالاً به طور مشترک به بریتانیا و ایرلند برسد، این در حالی است که ترکیه از کاندیداتوری خود عقب نشینی خواهد نمود و بریتانیا و ایرلند به عنوان کاندیدای مشترک میزبانی این رویداد مهم، برای کسب این میزبانی بدون رقیب خواهند بود. اتحادیه فوتبال انگلیس ماه گذشته میلادی (فوریه) به طور رسمی کاندیداتوری خود برای میزبانی یورو 2028 را اظهار داشت. بریتانیا و ایرلند پیش از این در پی میزبانی مشترک جام جهانی 2030 بودند.

ترکیه که پیش از این دو بار در کسب میزبانی بازی های یورو (2016 و 2024) ناکام بوده، احتمالاً این بار از نامزدی خود انصراف خواهد داد چرا که یه یوفا اعلام نموده تنها در صورتی نامزد میزبانی این مسابقات می گردد که رقیبی نداشته باشد. در سوی دیگر روسیه هم که برای میزبانی از این رویداد برنامه ریزی نموده بود، به علت بایکوت شدنش به وسیله یوفا، به طور اتوماتیک نمی تواند میزبان یورو 2028 گردد و همین جهت بریتانیا و ایرلند را برای میزبانی از این مسابقات هموار می نماید.

با توجه به جنگی که در اروپای شرقی در جریان است و با توجه به مسائل اقتصادی 55 اتحادیه عضو یوفا ناشی از همه گیری بیماری کووید-19، میزبانی بریتانیا و ایرلند از یورو 2028 تضمین شده است. کشورهای خواستار میزبانی این رویدارد تا سپتامبر 2023 فرصت اعلام کانیداتوری خود را دارند، اما اگر فقط یک پیشنهاد از سوی یوفا دریافت گردد، این نهاد خیلی زودتر میزبان را اعلام خواهد نمود. با این فرض که کوشش بریتانیا و ایرلند مطابق با الزامات فنی برگزارکنندگان باشد، می توان میزبانی آنها از یورو 2028 را امری رسمی تلقی کرد.

پیش از این پنج اتحادیه فوتبال کشورهای انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شاقتصادی و جمهوری ایرلند تمایل خود برای میزبانی از یورو 2028 را اعلام نموده بودند. یورو 2024 در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2076

به "میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند از یورو 2028 با کنار رفتن ترکیه و روسیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند از یورو 2028 با کنار رفتن ترکیه و روسیه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند از یورو 2028 با کنار رفتن ترکیه و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید