موزه دبی؛ شناسنامه تاریخی کشور امارات، تصاویر

به گزارش سفر به کیش، بازدید از موزه ها و مطالعه تاریخچه اقوام مختلف همواره به اسم مجذوب کننده ترین بخش تورهای مسافرتی بوده است. موزه دبی به اسم یکی از شناسنامه های تاریخی کشور امارات یکی از جاذبه های شهر دبی به تعداد می رود که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید.

موزه دبی؛ شناسنامه تاریخی کشور امارات، تصاویر

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

موزه دبی در منطقه آل سوک در شهر دبی و در نزدیکی دادگاه حکمیت این کشور (دیوان پادشاه) احداث شده است. این موزه در سال 1787، یعنی حدود 200 سال پیش به اسم محل اقامت پادشاه و قلعه دفاع از وی ساخته شد که در آن از جاهای مرزی شهر دبی دفاع می شد.

در سال های بعد موزه شهر دبی به اسم یک اسلحه خانه و محل نگه داری توپ های جنگی استفاده می شد. بعلاوه از این قلعه عظیم در طول تاریخ به اسم یک زندان برای مجرمان استفاده می شد. این قلعه در زمان سلطنتی شیخ رشید بن سعید آل مکتوم بازسازی شد و تغییر کاربری داد.

این ساختمان قدیمی در سال 1971 به اسم موزه رسمی شهر دبی انتخاب شده و تاریخچه و میراث اصلی این شهر را در معرض نمایش قرار می داد. در سال 1995 یکی دیگر از موزه های زیرزمینی در نزدیکی این موزه ساخته شد و به قلعه قدیمی اولیه اضافه شد.

بازدیدکنندگان موزه دبی، که با اسم فتح الفحیدی شناخته می گردد، فرصتی مناسب برای کسب اطلاعات کلی و جامع از تاریخ شهر دبی در اختیار خواهند داشت و ارتباط آنها با تمدن های مختلف در طول تاریخ مورد آنالیز خواهند داد. بعلاوه آن ها می توانند با محیط های مختلف زندگی شهر و روستایی در طول تاریخ در دریا، ساحل، بیابان، کوه و کشاورزی آشنا شوند.

موزه تاریخی دبی شامل بناهای تاریخی به صورت ماکت ها، نقشه ها، و بعلاوه فایل های صوتی و تصویری است که در هر نقطه از موزه امکان بازدید از آنها فراهم است. آثار تاریخی مانند سفال، سلاح های قدیمی، انواع مقبره های قدیمی، ساختمان ها، و سازه های مربوط به گذشته شهر دبی در این موزه نشان داده شده است.

اگر تا حدودی با علم جغرافیا و علوم مدنی آشنایی داشته باشید به راحتی می توانید تفاوت بین سال های گذشته شهر دبی و ظهور مدرنیزم را در این موزه درک کنید. بعلاوه فرایند پیشرفت تجهیزات حمل ونقل، حرفه غواصی، راه های دفاعی پیشینیان، تجهیزات ماهی گیری، ماکت های مسجدهای سنتی و نمونه هایی از منظره ها بازار و مغازه ها در این موزه ارائه شده است.

اگر قصد سفر به دبی و بازدید از موزه شهر دبی را دارید می توانید از اتوبوس، تاکسی و خطوط مترو بهره ببرید. بعلاوه این موزه در روزهای هفته از ساعت 8:30 تا 20:30 باز است و در روزهای آدینه تا ساعت 14:30 امکان بازدید از آن را دارید.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1749

به "موزه دبی؛ شناسنامه تاریخی کشور امارات، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه دبی؛ شناسنامه تاریخی کشور امارات، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید