ملاک برتر خرید سهام در وضعیت کنونی بورس چیست؟، روی برگ های سوخته بازی نکنید

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران: در شرایط کنونی همچنان نشانه های هراس میان فعالان بازار سهام مشاهده می گردد. در چنین شرایطی سوال اصلی این است که معیار خرید سهام در شرایط کنونی چیست؟ چرا کارشناسان بعضی از موارد حمایتی را قابل اتکاتر از بقیه می دانند. چرا سهام به بعضی از عوامل که تا چند هفته قبل واکنش نشان می داد (مانند تجدید ارزیابی دارایی ها) بی حس است. در چنین شرایطی دو مفهوم برگ های سوخته و همچنین معیار معتبر را می توان مرور کرد. این گزارش شروع خلاصه از سلسله گزارش ها است.

ملاک برتر خرید سهام در وضعیت کنونی بورس چیست؟، روی برگ های سوخته بازی نکنید

نگاهی به عملکرد 5 فصل اخیر شرکت های بورسی

به گزارش اقتصانیوز، به نقل از دنیای بورس؛ طی سه روز گذشته دنیای بورس سعی داشت تا قالب ساده و تازه ای از گزارش های فصلی را به بازار ارائه کند تا بتوان در کمترین زمان ممکن آن چه از صورت های اقتصادی در یک نگاه احتیاج است در دسترس مخاطبین باشد. این گزارش ها در کانال تلگرام در دسترس است. بر این اساس درآمد، سود عملیاتی، سود خالص و سود هر سهم شرکت ها در 5 فصل اخیر در یک جدول ارائه شد. چند نکته مهم از وضعیت کنونی معاملات سهام وجود دارد که باید به آن توجه داشت.

نکته مهم این که تحلیل شرکت ها را می توان در درجه بندی مختلف انجام داد و آن چه در یک نگاه از صورت های اقتصادی به دست می آید می تواند با یک نگاه عمیق تر وضعیت متفاوتی را داشته باشد. آن چه تاکنون شرکت ها محقق نموده اند را باید تا حد زیادی کنار گذاشت و مهم تر از آن در شرایط کنونی سودآوری آینده و فصل های بعد شرکت ها است. بر این اساس مهم ترین مسئله برای آینده سهام احتمال تکرارپذیری سود تابستان یا تغییرات احتاقتصادی سود فصل های بعد و دلایل آن است. تشخیص دلایل آن می تواند دید دقیقی نسبت به زمان بندی نوسان سهام ایجاد کند.

تکرارپذیری سود تابستان برای بعضی از شرکت ها می تواند کف حمایتی قدرتمندی را فراهم کند و در فضای کنونی که همچنان موج هراس از افت قیمت سهام مشاهده می گردد باید در جستجو چنین نمادهایی بود. البته ممکن است بعضی به این موضوع خرده بگیرند که دوباره عوامل بازاری کنار گذاشته شد. با این حال همان طور که در مطالب پیشین دنیای بورس نیز اشاره شد بهانه های بازاری می توانند فضا را برای رشد قابل توجه سهام فراهم نمایند (چند نمونه پیروز از این موضوع در عملکرد ماه های گذشته دنیای بورس در دسترس است) اما اگر از راستا اصلی گمراه شویم و ندانیم که این ها بهانه هایی بودند برای رشد قیمتی سهام و نه اثرگذار بر ارزش واقعی شرکت ها احتمال زیان بالا می رود.

ادامه را در لینک زیر مطالعه کنید:

آیا سودآوری تابستان شرکت ها قابل تکرار هستند

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 498

به "ملاک برتر خرید سهام در وضعیت کنونی بورس چیست؟، روی برگ های سوخته بازی نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاک برتر خرید سهام در وضعیت کنونی بورس چیست؟، روی برگ های سوخته بازی نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید