مغناطیس های طلا به دنبال نابودی سلول های سرطانی

به گزارش سفر به کیش، دانشمندان روسی در یک آزمایش تکمیلی توانایی نانوهیبرید های مغناطیسی طلا را در درمان سرطان آنالیز کردند.

مغناطیس های طلا به دنبال نابودی سلول های سرطانی

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، گروهی از دانشمندان دانشگاه بین المللی علوم و فناوری MISiS روسیه با همکاری دانشمندان آلمان، جزئیاتی از مطالعه نانوهیبرید های مغناطیسی طلا ارائه دادند. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی یکی از موثرترین راه های شناسایی مراحل اولیه سرطان است. برای افزایش دقت آن، یک عامل مقابله نماینده خاص مغناطیسی می تواند به بدن فرد تزریق شده و با انتخاب پارامتر های ویژه، این عامل سلول های بدخیم را آشکار می نماید. با این حال، علاوه بر تشخیص، مواد مغناطیسی نوید درمان بیماری های غدد را نیز می دهند، زیرا تحت دمای بالا، نانوذرات مغناطیسی می توانند گرم شده و غشاء سلول سرطانی را تخریب نمایند.

گروه تحقیقاتی این دانشگاه چند سال است که نانوذرات مغناطیسی را برای تشخیص و درمان بیماری براساس خواص مغناطیسی ساختند و اخیراً مراحل بعدی تحقیق اولیه کامل شده است. در یک همکاری مشترک، دانشمندان آلمانی و روسی تشکیل نانوهیبرید های مغناطیسی طلا را مطالعه کردند. طلا یک فلز ارزشمند است که بدن با آن سازگار بوده و سازگاری زیستی دیمر ها را تضمین می نماید.

دانشمندان با دریافت نمونه مایع از واکنش های اختلاط طی فرآیند سنتز، هسته زایی، رشد و شکل گیری نانوهیبرید های مغناطیسی طلا را بررسی کردند. برای این کار، بررسی فاز اشعه ایکس (X-ray)، میکروسکوپی الکترونی عبوری و مغناطیس سنجی لرزشی استفاده شد.

در طول تشکیل مگنتیت دو فرآیند متوالی مشاهده شد. فرآیند اول، رشد نانوذرات مغناطیسی کروی روی سطح دانه های طلا در دمای 220 درجه سانتی گراد بود. در مرحله دوم شکل گیری تدریجی نانوذرات اکسیدآهن به هشت وجهی در حالت جوشیدن از 240 تا 280 درجه سانتی گراد و با حجم ثابتی از نانوذرات رخ داد.

این آزمایش جزئی ترین بررسی و تحلیل خواص نانوذرات مغناطیسی است که تا به حال اجرا شده است. دانشمندان خاطرنشان کردند که داده های بدست آمده به آن ها اجازه می دهد تا شکل و اندازه نانوذرات را براساس توانایی آن ها در کنترل پارامتر های واکنش شیمیایی تغییر بدهند. در آینده چنین نانوذراتی می توانند به تشخیص و درمان بیماری های غدد یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1142

به "مغناطیس های طلا به دنبال نابودی سلول های سرطانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغناطیس های طلا به دنبال نابودی سلول های سرطانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید