طراحی خانه های ویلایی: معماری باغ ایرانی دامغان نشان فرهنگ کهن این سرزمین است

به گزارش سفر به کیش، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، معماری باغ ایرانی دامغان نشان فرهنگ کهن این سرزمین است.

طراحی خانه های ویلایی: معماری باغ ایرانی دامغان نشان فرهنگ کهن این سرزمین است

جهت دریافت خدمات طراحی خانه های ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

حجت الله ایوبی در آیین ثبت باغ کیانپور دامغان به عنوان باغ فرهنگ ایرانی بیان نمود: معماری این باغ زیبا نشانه هویت کهن این منطقه و مجموعه فاخر و باشکوه است.

وی ادامه داد: گذشتگان، میراث کهن را برای ما به یادگار گذاشتند و ما نیز باید نشان دهیم که گذشته خود را فراموش نکردیم و یادگارهایی را برای نسل های بعدی خود ایجاد کنیم.

ایوبی توضیح داد: یکی از نکات مثبت این بنا در این است که شهردار فعلی، فعالیت شهردار قبلی را دنبال کرد که این امر علاوه بر ثمر دادن مجموعه فاخر باغ ایرانی، احساس خوبی را نیز به مردم شهر منتقل می نماید.

وی گفت: یکی از نکات مثبت این آیین، استفاده از موسیقی اصیل سنتی بود که همخوانی خوبی با حال و هوای این مجموعه باغ ایرانی در دامغان دارد.

ایوبی اضافه نمود: عمران و آبادی که براساس فرهنگ دیرپای سرزمین باشد، آبادانی روح، جان، فرهنگ و اندیشه است.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران گفت: همه کوشش ها در این راستا به منظور ایجاد نشاط اجتماعی در سطح جامعه است که با جدیت این موضوع را دنبال می کنیم.

باغ خیرساز در دامغان در لیست کمیسیون ملی یونسکو نهاده شد

باغ ایرانی دامغان که به همت خیر دامغانی، علی اکبر کیانپور ساخته شده است، در لیست باغ فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو نهاده شد.

مجموعه باغ ایرانی دامغان متناسب با تاریخ کهن این شهر ساخته شده و با جلوه ای از قدمت تاریخ دامغان، معماری، نوع سازه و فضای سبز ایجاد شده بصورت سنتی و برگرفته از باغ های تاریخی ایجاد شده است.

باغ ایرانی دامغان به عنوان یکی از طرح های بزرگ فرهنگی شهرستان دامغان و بی نظیر در استان سمنان با مشارکت خیر دامغان کیانپور در مساحت 18.5 هکتاری از مجموعه 40 هکتاری پارک دانشجوی دامغان ایجاد شده است.

این باغ فرهنگ شامل میدان مفاخر، ساختمان کوشکی مطابق با معماری باغ های ایرانی و راستا مفرح پیاده روی، ایجاد و در مرکز میدان مفاخر این باغ، مجسمه منوچهری دامغانی طبیعت سرای بزرگ ایران زمین نصب شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2075

به "طراحی خانه های ویلایی: معماری باغ ایرانی دامغان نشان فرهنگ کهن این سرزمین است" امتیاز دهید

1 کاربر به "طراحی خانه های ویلایی: معماری باغ ایرانی دامغان نشان فرهنگ کهن این سرزمین است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خانه های ویلایی: معماری باغ ایرانی دامغان نشان فرهنگ کهن این سرزمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید