بازسازی یک نسخه کتاب خطی و 15 سند تاریخی بروجرد

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به بازسازی یک جلد نسخه خطی و 15 قباله تاریخی گفت: این آثار متعلق به موزه شهرداری بروجرد است.

بازسازی یک نسخه کتاب خطی و 15 سند تاریخی بروجرد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سیدامین قاسمی با اشاره به بازسازی دو اثر تاریخی لرستان، اظهارکرد: عملیات بازسازی خانه تاریخی قاضی زاده در بروجرد و بازسازی یک جلد کتاب نسخه خطی و 15 عدد قباله تاریخی متعلق به موزه شهرداری بروجرد شروع شد.

وی در مورد جزئیات طرح بازسازیی خانه قاضی زاده واقع در خیابان صفا بروجرد، توضیح داد: پی سازی، اجرای عایق بام، آجرکاری با آجر سنتی، بازسازی نمای آجری و اجرای طاق خانه از جمله عملیات بازسازیی این خانه هستند که برای اجرای آن 700 میلیون ریال اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه بازسازی یک جلد کتاب نسخه خطی و 15 عدد قباله تاریخی متعلق به موزه شهرداری بروجرد انجام شد، ادامه داد: از جمله موارد شاخص بازسازی در این اسناد می توان به گردگیری، پاکسازی لکه زدایی، بازسازی و بازسازی، برطرف پارگی ها و صاف کردن صفحات اشاره نمود.

قاسمی وجود 5000 اثر تاریخی در لرستان اطلاع داد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 500 اثر ثبت ملی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1738

به "بازسازی یک نسخه کتاب خطی و 15 سند تاریخی بروجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی یک نسخه کتاب خطی و 15 سند تاریخی بروجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید