لیگ برتر از هوا به زمین نمی آید!

به گزارش سفر به کیش، محمد قراگزلو،لیگ برتر روی هوا؛ این تیتری است که طی دو سه هفته اخیر در بسیاری از رسانه های مکتوب و دیداری ورزشی تکرار شده و بدبختانه تغییری هم نمی کند. نمی دانیم این لیگ برتر فوتبال مان کی قرار است از هوا پایین بیاید و زمینی گردد اما هر چه که هست خوب می دانیم این همه تاخیر و بلاتکلیفی می تواند برای باشگاه هایی که این همه هزینه نموده اند زیان ده باشد.

لیگ برتر از هوا به زمین نمی آید!

لیگ نوزدهم چه زمانی شروع می گردد؟ قرعه کشی چه زمانی خواهد بود؟ کدام ورزشگاه ها آماده اند و کدام شان نمی رسند؟ اینها سوالاتی است که فعلا هیچ جواب روشنی برایش وجود ندارد. یعنی مدتی است که اینطوری است و خبری هم نمی گردد. اطلاعاتی هم که بعضی مسوولان می دهند ناقص است و چندان نمی گردد روی آن حساب کرد. در عین حال حتی اگر اطلاعات درباره روند استانداردسازی ورزشگاه ها دقیق باشد ته ماجرا هیچ کس نمی تواند بگوید لیگ چه تاریخی شروع می گردد و اصل مساله همین است. یعنی با وجود سرعت مناسب پیشرفت استانداردسازی ورزشگاه ها و برآورده کردن خواسته ها و الزامات فدراسیون اصلا هیچ تاریخی را نمی توان برای شروع فصل تازه خاطرنشان کرد و سردرگمی ها همچنان ادامه خواهد داشت.

یکی از مسوولان فدراسیون فوتبال که نمی خواهد نامی از او برده گردد در گفت و گو با ایران ورزشی می گوید هیچ تاریخی برای شروع لیگ و حتی مراسم قرعه کشی اعلام نشده و اصلا تاریخی مد نظر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیست چرا که تا وقتی ورزشگاه ها آماده نباشد امکان اعلام تاریخ وجود ندارد.

این مقام مسوول با اعلام اینکه هنوز هیچ ورزشگاهی تکمیل پروسه استانداردسازی اش را اعلام نکرده می گوید: ما یک کارگروه تشکیل داده ایم که هر روز جلسه می گذاریم و آخرین مسائل را پیگیری می کنیم. یک گروه واتساپی هم داریم که هر روز ناظران نامحسوس ما که در شهرهای مختلف حضور دارند یکی یکی عکس ها و مشاهدات شان را برای ما ارسال می نمایند. ما هم هر چند روز یک بار خروجی این اطلاعات را در سایت رسمی فدراسیون فوتبال بازتاب می دهیم و می گوییم در جلسات مان چه گذشته است.

به گفته این مقام مسوول تمام ورزشگاه های لیگ برتر با سرعت مناسبی در حال آماده سازی هستند اما چهار پنج تایی جلوترند. این ورزشگاه ها شامل ورزشگاه آزادی تهران، امام رضا (ع) مشهد، فولاد آره نا اهواز، یادگار امام (ره) تبریز و نقش دنیا اصفهان هستند. البته در سایر ورزشگاه ها نیز سرعت پیشرفت کار محسوس است و می توان امیدوار بود.

این فرد مسوول ضمن تکذیب ناکارآمدی گیت های الکترونیکی ورزشگاه آزادی و نرسیدن ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان می گوید: نمی توان گفت مثلا با آماده شدن تعداد خاصی از ورزشگاه ها لیگ برتر شروع خواهد شد اما مساله انتقال بازی ها به استان های دیگر جدی است. یعنی اگر نیمی از ورزشگاه های لیگ برتر آماده گردد آن تعداد تیم هایی که ورزشگاه شان آماده نیست باید در استان همجوار بازی نمایند آن هم بدون حضور تماشاگران.

حالا سوال این است که اگر نمی خواهند تماشاگران را به ورزشگاه راه بدهند چرا در همان ورزشگاه خانگی تیم مزبور بازی را برگزار نمی نمایند؟ این مقام مسوول می گوید: نه دیگر، این نمی گردد چون طرفداران آن تیم مقابل ورزشگاه ازدحام خواهند کرد و نظم را به هم می ریزند. درباره همه این مسائل فکر شده است.

ته ماجرا اینکه با صحبت های مسوولان فدراسیون و سازمان لیگ و نگاه خوشبینانه آنها در بهترین حالت سه هفته دیگر لیگ برتر شروع خواهد شد آن هم در شرایطی که حتما تعدادی از ورزشگاه ها به شروع فصل نمی رسند. برای مثال ورزشگاه وطنی قائمشهر که نصب گیت هایش 6 شهریور تمام می گردد احتمالا بازی اول خارج از خانه اش را باید در گیلان برگزار کند. بعضی تیم های خوزستانی مثل نفت مسجد سلیمان باید به بوشهر بروند و تیم بوشهری یعنی شاهین هم سر از خوزستان دربیاورد. بعید نیست تیم گل گهر سیرجان هم بازی های خانگی ابتدایی اش را در یزد برگزار کند.

در عین حال شاید برای این تیم ها شروع اردوی تیم ملی از اوایل شهریورماه و تعطیلی دو هفته ای لیگ خبر خوبی باشد چرا که احتمالا این وضعیت خانه به دوشی تنها در یک مسابقه برای آنها اتفاق می افتد و از هفته سوم که احتمالا بعد از بازی های ملی برگزار می گردد می توانند در خانه از حریفان شان میزبانی نمایند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 241

به "لیگ برتر از هوا به زمین نمی آید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر از هوا به زمین نمی آید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید