عقب ماندگی در سیستم هزینه های مترو ، غلط بودن سیستم اداری باعث ضعف در اجرای ماموریت ها شده است

به گزارش سفر به کیش، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: فضاهای تجاری مترو باید هزینه های بخش بهره برداری مترو را تامین کند اما غلط بودن سیستم اداری، منجر به عقب ماندگی در بخش ها شده است.

عقب ماندگی در سیستم هزینه های مترو ، غلط بودن سیستم اداری باعث ضعف در اجرای ماموریت ها شده است

به گزارش خبرنگاران، امروز اولین جلسه جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با سرپرست، معاونان و مدیران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برگزار گشت.در ابتدای این جلسه حامد عباسی نامی سرپرست شرکت بهره برداری مترو گزارشی از روند فعالیت ها در تمامی بخش های عملیاتی و ستادی این شرکت ارائه کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز ضمن تاکید بر استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت بخش خصوصی گفت: بحث قطارها و تأمین قطعات با اولویت بندی بر اساس ضرورت به جدیت پیگیری می شود. موضوعات مطرح شده در حوزه حمل و نقل ریلی مسائلی نیست که قابل حل نباشد.

بهرامی با اشاره به اینکه فضاهای تجاری مترو باید هزینه های بخش بهره برداری مترو را تأمین کند شرح داد: در تمامی دستگاه ها به خصوص در شهرداری تهران، شرکت ها برای برون رفت از بوروکراسی اداری شکل گرفته اند اما به خاطر غلط بودن سیستم اداری، مأموریت ها به درستی انجام نشده و دچار عقب ماندگی در بخش های مختلف هستیم.

او گفت: منابع مالی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه باید از فضاهای تجاری تأمین شود چراکه توانمندی متخصصان داخلی در حوزه های فنی در این سال ها تعیین شده است و مسئله ای در توان کشور برای مهار تحریم ها و برون رفت از مسائل و تأمین قطعات مترو نداریم و نیازها با تأمین منابع مالی محقق می شود.

معاون شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه در راستای تحقق اساسنامه شرکت بهره برداری مترو نباید از هیچ تلاشی فروگذار بود و هر بخشنامه ای که اساسنامه را نفی کند و مانعی در تحقق شرح فعالیت ها باشد؛ از هر سمت و سویی که باشد قابل اجرا نیست و آن را باطل می کند اضافه کرد: هر زمانی که فعل خواستن صرف شود کارها قابل اجرا می شود و موانع برکنار می شود.

او گفت: اگر نتوانیم جایگاه بخش خصوصی را در شرکت بهره برداری مترو تعیین کنیم کاری نمی توانیم انجام دهیم.

جلال بهرامی با بیان اینکه 89 درصد اقتصاد در دست بخش دولتی است اضافه کرد: دستگاه های نظارتی باید نگاه خود را تغیر دهند؛ قرار نیست با اجرای این بخشنامه ها قطار حرکت شرکت را از کار بیندازیم. مردم حاکم ما هستند و ما خادم مردم؛ اما ساختاری درست کردیم که خودمان را برتر گذاشته ایم و همین اشتباه باعث خروج سرمایه از کشور شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2143

به "عقب ماندگی در سیستم هزینه های مترو ، غلط بودن سیستم اداری باعث ضعف در اجرای ماموریت ها شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب ماندگی در سیستم هزینه های مترو ، غلط بودن سیستم اداری باعث ضعف در اجرای ماموریت ها شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید