شانس مصطفی ادیب چقدر است؟

به گزارش سفر به کیش، ایسنا نوشت: در آستانه نشست امروز دوشنبه مجلس لبنان برای معین نامزد نخست وزیری لبنان، یک منبع سیاسی از معین مصطفی ادیب به عنوان نامزد تصدی پست نخست وزیری توسط جریان المستقبل اطلاع داد و خاطرنشان کرد این گزینش با موافقت احزاب سیاسی و از جمله حزب الله و جنبش امل همراه است.

شانس مصطفی ادیب چقدر است؟

به گزارش شبکه روسیا الیوم، یک منبع سیاسی بلند پایه لبنانی اظهار داشت که حزب الله و جنبش امل در گفت وگوهای مجلسی امروز (دوشنبه) خود درباره تعیین نخست وزیر این کشور، مصطفی ادیب، سفیر لبنان در آلمان را به عنوان نامزد نخست وزیری تعیین می نمایند.

طبق گفته این منبع، جریان المستقبل لبنان به ریاست سعد حریری برای نامزد کردن ادیب جهت تصدی پست نخست وزیری آماده می گردد.

در همین حال، سعد حریری، نجیب میقاتی، تمام سلام و فؤاد السنیوره، نخست وزیران اسبق لبنان در بیانیه مشترکی پس از انجام یک نشست که توسط السنیوره قرائت شد در این باره اظهار کردند که جریان المستقبل مصطفی ادیب را نامزد تشکیل دولت نموده است.

السنیوره گفت که نخست وزیران اسبق لبنان امیدوارند که مصطفی ادیب با بیشترین آرا فراکسیون های مجلسی مکلف به تشکیل دولت گردد.

به همین دلیل، خبرگزاری آناتولی اظهار داشت که رهبران جامعه اهل سنت در لبنان روز یکشنبه اظهار داشتند که با نام دیپلمات مصطفی ادیب برای تصدی پست نخست وزیر موافقت نموده اند و این مسأله قرار است دوشنبه در چارچوب گفت وگوهای الزام آور رئیس جمهور جمهوری در مجلس تعیین گردد.

دو مقام بلندپایه لبنانی نیز در این باره تأکید کردند که نامزد شدن مصطفی ادیب برای تشکیل دولت در لبنان پس از تماس های امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه طی 24 ساعت گذشته برای تحت فشار قرار دادن رهبران لبنان و توافق بر سر یک گزینه انجام شده است.

طبق گفته این دو مقام لبنانی قرار است که ماکرون عصر امروز وارد بیروت گردد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1184

به "شانس مصطفی ادیب چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس مصطفی ادیب چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید