سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی کم است

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری شامگاه شنبه در سرانجام سفر یک روزه به استان مرکزی در جلسه جمع بندی سفر اظهار کرد: در اراک صنایع بزرگ با درآمدهای کلان و اشتغال بالا وجود دارند. این صنایع در واقع کارخانه هایی هستند که روزهای اول صاحب تکنولوژی نبودند و کار خود را با مونتاژ آغاز کردند و امروز به این ظرفیت و جایگاه رسیده اند که شهرت جهانی دارند و آوازه این کارخانه ها از مرزهای کشور گذشته است.

سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی کم است

وی ادامه داد: در سالهای اخیر سعی شده با همکاری شرکت ماشین سازی بتوانیم نوآوری را به صنایع تزریق کنیم و پای شرکت های دانش بنیان به این نوع کارخانجات باز شود اما در ابتدای راه هستیم و کار همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با بیان اینکه با تزریق نوآوری، تنوع محصول در کارخانجات بزرگ شکل می گیرد و ایجاد شغل و درآمد را به همراه دارد، افزود: این مدل را می توان در تمام کارخانجات استان پیاده کرد. مسلماً این صنایع می تواند بستری برای استارت آپ هایی باشند که ارزش اضافه نموده بالایی را رقم می زنند. یکی از راه هایی تولید محصول فن آورانه، تولید از طریق همکاری استارت آپ ها و شرکت های بزرگ است.

ستاری تاکید کرد: این شرکت ها مرکز نوآوری ایجاد کنند و شرکت های کوچک را دعوت به همکاری کنند. باید این مدل اتصال شرکت های بزرگ و شرکت های نوآور و استارتاپ را حمایت کنیم تا مکانیزم برد برد شکل گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در حال حاضر صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی جز یکی از سودآورترین صندوق ها است و استان مرکزی باید در جهت افزایش سرمایه این صندوق حرکت کند چرا که به هر میزان افزایش سرمایه صندوق نوآوری اتفاق بیفتد تا 10 برابر خط اعتباری به استان اختصاص پیدا می کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به کم بودن سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی، شرح داد: در حال حاضر صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی 5 میلیارد تومان سرمایه دارد که این سرمایه برای این صندوق در استان مرکزی مطلوب نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1370

به "سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید