بهترین کتاب های مصور بچه ها در سال 2019 از نگاه نیویورک تایمز

به گزارش سفر به کیش، نیویورک تایمز با همکاری کتابخانه عمومی نیویورک به رسم هر سال بهترین کتاب های مصور بچه ها در سالی که گذشت را انتخاب کرده است.

بهترین کتاب های مصور بچه ها در سال 2019 از نگاه نیویورک تایمز

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایبنا از سال 1952 تا کنون نیویورک تایمز هیئت دائمی سالانه ای را تشکیل داده که متشکل از سه داور متخصص است که تمامی کتاب هایی که آن سال در ایالات متحده منتشر شده اند زیر نظر می گیرد. از سال 2017 نیویورک تایمز این کار را با همکاری کتابخانه عمومی نیویورک انجام می دهد. داوران برندگان را صرفا بر اساس شایستگی هنری انتخاب می کنند.

  • کوچک در شهر

نویسنده و تصویرگر: سیدنی اسمیت

سیدنی اسمیت می داند که بچه ها برترین ناظران هستند. او در کوچک در شهر به ما نشان می دهد که چطور یک کودک خردسال با شناختی عمیق درباره گوشه و کنار شهر راستا خود را پیدا می کند. سرپناه، مهربانی و امید وجود دارد، اگر بتوانیم آنها را پیدا کنیم و خوش شانس باشیم. اسمیت منظره زیبای شهری را با دقت خیره کننده ای به تصویر کشیده است.

  • دیگری

نویسنده و تصویرگر: کریستین رابینسون

در جهانیی بدون کلام، دیگری کریستین رابینسون تعادل بی نقصی از رنگ، شکل و بافت ارائه می دهد تا قهرمان داستان به همراه گربه اش به سفری فکورانه از تخت خواب به یک اتاق بازی و سرگرمی بروند. گرمای رنگ ها و بیان خوش بینانه رابینسون، خوانندگان کوچک را تشویق به یک ماجراجویی مرموز در جهانیی دیگر می کند که معابر پر نور و پله هایی شبیه به معماری اشر دارد. این یک کتاب علمی تخیلی تصویری است.

  • پسرعموهای گمشده

نویسنده و تصویرگر: بی. بی. کرونین

تمام کتاب های تصویریِ عالی باعث می شوند جهان را به شیوه ای نو ببینید اما پسرعموهای گمشده بی. بی. کرونین حقیقتا پرده ها را کنار می زند. این کتاب یک شاهکار سایکدلیا برای بچه هاست که پیچیدگی بازیگوشانه ای در کنار رنگ های شب رنگ چشمگیر دارد. این چهارمین کتاب از مجموعه بگرد و پیدا کن کرونین است.

  • یک میلیون نقطه

نویسنده و تصویرگر: سون ولکر

یک میلیون نقطه از سون ولکر به خاطر اکتشاف تصویری بازیگوش، هوشمندانه و بی پرده اعجاب انگیزش از عمل ضرب در ریاضیات مایه شادمانی ما شد. این کتاب ساده و گرافیکی است اما تاثیر کلی آن چشمگیر است. ولکر آشنایی ساده ای با ریاضیات تدارک دیده و آن را زیبا و جذاب توصیف کرده است.

  • فقط به خاطر

نویسنده: مک برنت / تصویرگر: ایزابل آرسنولت

تصاویر گرافیکی پربار آرسنولت برای فقط به خاطر، تخیل و حقیقت را بسیار خوب ترکیب کرده؛ درست همان طور که تخیلات یک کودک این کار را می کند. بعد از وقت گذراندن با این کتاب که به زیبایی طراحی شده به این باور خواهید رسید که ماهی ها در سبک بلوز آواز می خوانند و درختان برگ هایشان را به آتش می کشند.

  • بچه شیشه ای

نویسنده و تصویرگر: بئاتریس آلمینا

مفهوم و فرم در بچه شیشه ای بئاتریس آلمینا منعکس شده، زیرا او از شفافیت و صفحات سنتی استفاده می کند تا داستان دختری شکننده و در عین حال انعطاف پذیر را روایت کند. نقاشی های لایه لایه و برجسته آلمینا احساسی قوی از سیال بودن جهانی داخل و خارج خلق می کند. ورق زدن صفحات این کتاب مثل این است که شاهد تحول در زمان واقعی باشید.

  • کشاورز

نویسنده و تصویرگر: شیمو ابادیا

شیمو ابادیا صفحات کشاورز را با رنگ اشباع کرده است. ردیف ها و نقاط قرمزرنگ در برابر قطره های آبی، درحالی که رگ های آب، شرایط روستا را منعکس می کنند. شلوار قرمز بادکنکی کشاورز و دوستان حیوانش به جدیت کاری که انجام می دهد، سرزندگی و بازیگوشی می بخشد. این کتاب به این خاطر انتخاب شده که کار سخت، آفتاب بی رحم و جست وجو برای آب را جسورانه در صفحات به تصویر کشیده و خودباوری و اراده را ترسیم می کند.

  • کتاب خسته کننده

نویسنده و تصویرگر: شینسوکه یوشیتاکی

شینسوکه یوشیتاکی از طراحی جسورانه ای که به طور فریبنده ای ساده است استفاده می کند تا در صحنه هایی که ظاهرا رخوت، یکنواختی و بی حوصلگی را نشان می دهد، شوخ طبعی را بیابد.

  • میمون در حال اجرا

نویسنده و تصویرگر: لئو تیمرز

میمون در حال اجرا می تواند مایه خنده باشد. داستان درباره یک زمین بازی است که هم دوستداران ماشین ها را راضی می کند و هم دوستداران حیوانات، زیرا در آن با میمون کوچکی همراه می شویم که روی موتورسیکلت موز-شکل پدرش می پرد تا در جاده سفر کند. داوران به خاطر تصاویر هیجان انگیز و قابل تامل این کتاب به آن جذب شدند.

  • دلم برای پدربزرگم تنگ شده

نویسنده و تصویرگر: جین شیائوجینگ

کودک قهرمان داستان جین شیائوجینگ تلاش می کند پدربزرگش را که هرگز ندیده، بر اساس شباهت های خانوادگی تصور کند. شما چطور شباهت شخصی که هرگز ندیده اید را تصور می کنید؟ داوران تصویرگری دلم برای پدربزرگم تنگ شده را بسیار قوی یافته اند؛ زیرا از انواع سبک های بصری به طرز ماهرانه ای برای کشف ایده اجداد و غیبت آنها استفاده شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 558

به "بهترین کتاب های مصور بچه ها در سال 2019 از نگاه نیویورک تایمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین کتاب های مصور بچه ها در سال 2019 از نگاه نیویورک تایمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید