ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی در دستگاه های خاص تنفس می نمایند

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل ازبی جی آر، فضانوردانی که به ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) می روند به تدریج به گرانش کم در فضا عادت می نمایند. هرچند آنها روی زمین آموزش هایی دریافت می نمایند تا با شرایط فضا خود را وفق دهند، اما بدن انسان در مواجهه با گرانش کم واکنش های عجیبی نشان می دهد. پس از بازگشت فضانوردان به زمین نیز مدتی طول می کشد تا بدن آنها به وضعیت عادی برگردد.

ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی در دستگاه های خاص تنفس می نمایند

اکنون محققان سازمان فضایی اروپا قصد دارند با استفاده از اطلاعاتی که فضانوردان حاضر در ISS در اختیارشان قرار می دهند، به دانش بیشتری درباره تاثیر سفرهای فضایی بر تنفس انسان دست می یابند.

در آینده نزدیک انسان احتمالا دوباره به ماه و شاید مریخ سفر کند. بنابراین دانشمندان می خواهند هنگام انجام این سفرها و به خصوص ماموریت های طولانی در علمکردهای طبیعی بدن انسان هیچ گونه اختلالی به وجود نیاید.

برای این منظور از فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی خواسته شده درون ماشین های کوچکی تنفس نمایند تا میزان اشباع اکسید نیتریک در تنفس آنها معین گردد. آنالیز این ماده در تنفس، التهاب ریه ها را نشان می دهد.

مسائل ریوی در ماموریت های فضایی به ماه و مریخ یکی از نگرانی های بزرگ دانشمندان است. چنانچه فضانوردان طی این ماموریت ها دچار التهاب ریه شوند، محیط کم فشار به بدترشدن شرایط آنها می انجامد. درهمین راستا فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش های تنفسی در یک دستگاه مخصوص انجام می دهند تا میزان کاهش فشار در فضا را برای فضانوردان آینده شبیه سازی نمایند.

رصد این اطلاعات به دانشمندان یاری می نماید تا به درک بهتری از وضعیت فضانوردان دست یابند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 400

به "ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی در دستگاه های خاص تنفس می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی در دستگاه های خاص تنفس می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید