زیباترین پل های تاریخی جهان

به گزارش سفر به کیش، پل ها نه تنها دو ناحیه را به هم وصل می نمایند، بلکه گاهی به قدری زیبا و دلفریب هستند که از آن ها به عنوان جاذبه گردشگری نام برده می گردد. در اینجا قصد داریم به گذشته ها برگردیم و پل هایی را که شاهد رویدادهای تاریخی بوده اند ببینیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

زیباترین پل های تاریخی جهان

برخی از پل هایی که در ادامه معرفی می کنیم بیش از 1000 سال قدمت دارند و هنوز هم راسخ هستند، مانند پل هایی که در شهر شونینگ (Shouning) چین قرار دارند. برخی ها سنگی هستند، برخی در جنگل، برخی دیگر کمتر از 1000 سال قدمت دارند و برخی مانند برج پل لندن روح تاریخ را به تصویر می کشند. در هر صورت این پل ها هرکدام ویژگی خاصی دارند که توانسته اند در این لیست قرار بگیرند.

10. پل مولرتال (Mullerthal)، لوکزامبورک

شهر کوچک Echternach که به عنوان سوییس کوچک هم شناخته می شود، منطقه ای است که مکان هایی شگفت انگیز به همراه فعالیت های تفریحی زیادی را برای گردشگران فراهم می نماید. جهت های پیاده روی مختلف بازدید نمایندگان را قادر می سازد تا به راحتی دره ها، صخره های سازه ای و طبیعت زیبا را کاوش نمایند. پل Mullerthal و آبشار Schiessentumpel این شهر را به یکی از محبوب ترین مکان های گردشی تبدیل نموده اند. این پل در جنگلی مرموز و مبهم واقع شده و این منطقه در تمام طول سال برای سفر مناسب است.

9. پل Misarela، گرس (Gerês)، پرتغال

پارک ملی Peneda-Gerês در شمالی ترین منطقه کشور پرتغال و در خط مرزی با اسپانیا واقع شده است. مقبره ها و دیگر شواهد باستان شناسی تاریخ فعالیت بشری در این منطقه را حدود 6000 سال قبل از میلاد تخمین می زند. علاوه بر اهمیت تاریخی، این پارک خانه ای برای انواع گونه های گیاهی و جانوری در خطر انقراض است، بنابراین گردشگری در این مکان کاملا کنترل شده است. این ناحیه واقعا منحصر به فرد است. پل قدیمی این پارک و بناهای شگفت انگیز دیگر، طبیعت دست نخورده و حیوانات همه این احساس را در شما به وجود می آورد که به گذشته سفر نموده اید.

8. هوانگشان (Huangshan)، آنهویی، چین

محدوده کوهستان زرد در جنوبی ترین بخش از استان آنهویی مقصد توریستی محبوبی محسوب می شود. جهت های پیاده روی زیادی در این ناحیه وجود دارد. برخی بسیار راحت هستند و برخی از آن ها بر فراز پرتگاه قرار دارند . با این حال می توان با استفاده از تله کابین بدون اتلاف وقت به بالای کوهستان جابجا شد. پل هوانگشان دو صخره جدا را به هم متصل نموده و فضایی رازآلود را به وجود آورده است. این منطقه از نظر تاریخی، فرهنگی و زمین شناسی بسیار با اهمیت است و تاکنون الهام بخش هنرمندان و نویسندگان زیادی بوده است.

7. پل آبشار لیتافاسن (Låtefossen)، نروژ

آبشار لیتافاسن با 165 متر ارتفاع یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر هردلاند (Hordaland) است که با دو جریان آبی منشأ گرفته از دریاچه، روی تپه ای صخره ای پایین می ریزد. شش پل قوسی سنگی جهت پیاده روی عالی برای گرداشگران ساخته تا قدم بزنند و به تحسین مناظر شاعرانه و زیبای اطراف بپردازند. این مکان در جاده 13 ملی نروژ واقع شده و عرض کشور نروژ را در بر می گیرد.

6. پل راکوتز بروکه (Rakotzbrücke)، رودودِن درامپارک (Rhoodendronpark)، کراملائو (Kromlau)، آلمان

پل راکوتز بروکه که احتمالا محبوب ترین جاذبه توریستی کراملائو محسوب می شود در بزرگ ترین پارک ساکسونی واقع شده است. پوشش گیاهی انبوه و شکوفه گل ها این پارک را به مکان تفریحی و آرامش بخش شگفت انگیزی تبدیل نموده است. گرچه پل فوق العاده راکوتزبروکه ظاهری قرون وسطایی دارد اما حدود سال 1860 ساخته شده است. جالب ترین نکته در خصوص این پل بازتاب آن در رودخانه راکوتزه است که سبب به وجود آمدن یک دایره کامل شده است. اگر دنبال قدم زدن در محیطی آرام هستید این منطقه گزینه مناسبی است.

5. پونته گوبو (PonteGobbo)، بابیو (Bobbio)، ایتالیا

پل خوش منظره پونته گوبو در محدوده منطقه امیلیو رومانیا (Emilia-Romagna) واقع شده است. این پل سمبل شهر کوچک بابیو محسوب می شود. طبق افسانه ها این پل در نتیجه مبارزه کولومبای مقدس با شیطان (Satan) به وجود آمده است. اما احتمالا پونته گوبو طی سلطنت رومیان ساخته شده است. گفته می شود که این پل از قرن 12 میلادی تا کنون در این ناحیه وجود داشته است. شهر بابیو با اینکه کوچک است اما پیشنهاد های زیادی برای گردشگران دارد. از بناهای تاریخی گرفته تا لذت بردن از رویداد های متنوع فرهنگی و استراحت در چشمه های آب گرم همه و همه تجربه ای ناب را برای بازدیدنمایندگان رقم خواهد زد.

4. پل شیطان، آندرمات (Andermatt)، سوییس

پل شیطان روی دره Reuss قرار گرفته است. طبق افسانه ها در قرن 13 میلادی ساختن چنین پلی در این ناحیه مشکل بوده، بنابراین شهردار شهر با ناامیدی از شیطان درخواست یاری نموده است. بنابراین طبق این باور این پل که با یاری شیطان ساخته شده، پل شیطان نامیده می شود. البته پل های دیگری هم با این نام در سراسر اروپا وجود دارد. ویژگی این پل یک جهت پیاده روی راحت با مناظری چشمگیر است.

3. پل یانگ میزو (Yangmeizhou)، شهر شونینگ (Shouning)، چین

پل یانگ میزو در روستای کِنگدی (Kengdi) قرار گرفته است و گفته می شود در دوران حکومت سلسله مینگ ساخته شده است. با این تفاسیر قدمت این پل به چند هزار سال قبل بر می شود. این مکان به همراه چند پل چوبی دیگر یکی از محافظت شده ترین نقاط کشور چنین محسوب می شوند. پل یانگ میزو دستاورد قابل توجه معماری چینی است. محیط اطراف این پل را طبیعتی دست نخورده احاطه نموده است، بنابراین می شود تصور کرد که مردم قرون گذشته منظره ای را تماشا می کردند که امروز ما قادر به مشاهده آن هستیم.

2. پل Gaztelugatxe، باسک کانتری، اسپانیا

پل Gaztelugatxe ارتباط میان یک کلیسای قرن دهمی بر فراز جزایر صخره ای را با خشکی فراهم می نماید. این منطقه در طول اعصار گذشته به میدانی برای جنگ های مختلف تبدیل شده است. بنابراین تاریخی چشمگیر در این ناحیه وجود دارد. عبور از باریکه سنگی این ناحیه خطرناک است اما در صورتی که پیروز به این کار شدید تجربه آن فراموش نشدنی خواهد بود.

1. پل برج، لندن، بریتانیا

پل برج بین سال های 1886 تا 1894 میلادی ساخته شده است. این پل در میان محبوب ترین جاذبه های بریتانیا قرار گرفته است. این اجازه به بازدیدنمایندگان داده شده تا از برج بالا بروند و حتی اتاق هایی را اجاره نمایند. این پل نشان دهنده مشخصه های ویکتوریایی به سبک گوتیک در قرن 19 میلادی است. بازدید از پل برج را به هیچ وجه از دست ندهید. شما چگونه زیبایی این پل ها را توصیف می کنید؟ منبع: placestoseeinyourlifetimeمنبع: کجارو
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 485

به "زیباترین پل های تاریخی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پل های تاریخی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید