زندگی در سردترین شهر جهان چگونه می گذرد؟

به گزارش سفر به کیش، سرما، برف، کولاک و مه در تمامی یا بخش اعظمی از سال در شهر یاکوتسک وجود دارد و سبب شده ساکنان محلی به شیوه ای خاص برای زندگی در این شرایط سخت دست یابند.

زندگی در سردترین شهر جهان چگونه می گذرد؟

به گزارش ، یاکوتسک شهری در شرق سیبری و مرکز جمهوری یاقوتستان روسیه است. از این شهر به عنوان سردترین شهر جهان یاد می گردد، زیرا که دمای یاکوتسک در زمستان به 60 درجه زیر صفر هم می رسد و سالانه 150 تا 200 نفر در این شهر به دلیل سرمازدگی و انجماد جان خود را از دست می دهند. برای تصور سرمای این شهر کافی است بدانید اگر اشتبا ها دستکش های خود را در خانه جا گذاشتید، ناچارید به بیمارستان مراجعه کنید تا دست های یخ زده تان تحت درمان قرار گیرند و اگر خوش شانس نباشید، پزشک جراح دست شما را از بدن جدا خواهد کرد.

این شهر که آب و هوایی شبه قطبی، زمستانی سرد و طولانی و تابستان کوتاه معتدل دارد، بزرگترین شهر بنا شده روی یک یخبندان در جهان است. یخبندان به وضعیت جوی گفته می گردد که آب در مرحله نقطه انجماد یا زیر نقطهٔ انجماد باشد. یخبندان آب باعث خرد شدن سنگ و خاک می گردد. حجم آب بر اثر یخبندان حدود 10 درصد افزایش یافته و فشار حاصله از افزایش حجم به خرد شدن سنگ ها می انجامد.

سرما، برف، کولاک و مه در تمامی یا بخش اعظمی از سال در این شهر وجود دارد و سبب شده ساکنان محلی به شیوه ای خاص برای زندگی در این شرایط سخت دست یابند. آن ها در فصل پاییز به دریاچه های پیرامون شهر رفته و قطعات بزرگ یخ را بریده و با خود به خانه می آورند تا در فصل زمستان که سیستم آبرسانی شهر از کار می افتد، یخ ها را اندک اندک آب کرده و از آن ها به عنوان منبع تامین آب استفاده کنند. آن ها همچنین ماشین هایشان را به صورت روشن در خیابان نگاه دارند، زیرا اگر ماشینی خاموش بماند، روشن کردن مجدد آن تقریبا غیرممکن است.

به دلیل سرمای کشنده یاکوتسک مردم سعی می کنند به سرعت کار هایی که بیرون خانه دارند را انجام داده تا زودتر به خانه برگردند. در بازار ماهی این شهر کسی از یخچال و فریزر استفاده نمی کند، زیرا که هوا به اندازه کافی برای یخ زدن ماهی ها سرد است. مردم نیز ماهی ها را کیلویی یا به شکل متر مکعب ماهی می خرند. این بدان معناست که تعدادی ماهی که در کنار هم و در یک قطعه یخ منجمد شده اند، به صورت یک جا به فروش می روند.

یاکوتسک اگرچه بزرگترین شهر بنا شده روی یک یخبندان در جهان است، ولی هنوز در آن برای بسیاری از زیرساخت های مورد نیاز یک شهر، راه حلی اندیشیده نشده و به عنوان مثال سیستم آبرسانی آن در زمستان تقریبا از کار می افتد. به دلیل ساختار زمین در این شهر، لوله های گاز نه در زیر زمین بلکه به مانند کابل های برق، روی هوا قرار دارند. در هنگام ساخت خانه ها نیز، باید آن ها روی یک بستر و قالب محافظ خاص ساخت، زیرا که گرمای درون خانه می تواند به ذوب شدن زمین زیر خانه و در نتیجه تخریب آن منجر گردد.

به رغم سختی زندگی، جمعیت این شهر روز به روز در حال افزایش است و در 15 سال گذشته جمعیت آن دو برابر شده است. همزمان با افزایش جمعیت ساخت و ساز ساختمان نیز شکل تازه و مدرنی به خود گرفته و ساختمان هایی شیک که برق و گاز دارند نیز در این شهر در حال ساخته شدن هستند.

در این شهر و پیرامون آن منابع نفت و گاز و معادن طلا و الماس متعددی وجود دارد که زندگی سخت و سخت در سرمای کشنده را اندکی برای شهروندان قابل تحمل تر کرده اند.

منبع: العربیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 339

به "زندگی در سردترین شهر جهان چگونه می گذرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در سردترین شهر جهان چگونه می گذرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید