زنان سرپرست خانوار از مهمترین موضوعات مورد توجه مدیریت شهری است

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، حسن خلیل آبادی با بیان اینکه مدیریت شهری باید نسبت به حمایت از زنان سرپرست خانوار برنامه ریزی جامعی را داشته باشد، توضیح داد: در حال حاضر مشکلاتی برای بانوان سرپرست خانوار کشور در راستای اشتغال به وجود آمده که امیدواریم با حمایت و از بین رفتن تبعیض بتوانیم به این بانوان که علاوه بر وظیفه مادری وظیفه پدری را هم بر دوش دارند، یاری کنیم.

زنان سرپرست خانوار از مهمترین موضوعات مورد توجه مدیریت شهری است

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اضافه نمود: مدیریت شهری باید امکاناتی در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار دهد تا آنها بتوانند زندگی عادی و روزمره خود را همراه با توانمندی هایی مانند ارائه صنایع دستی، فراوری پوشاک و غیره در اختیار شهروندان قرار داده و نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا نمایند.

وی با تاکید بر اینکه زنان جامعه ما بالقوه در عرصه کسب و کار سهم بزرگی دارند، توضیح داد: به همین منظور مدیریت شهری باید کاری کند که تا این سهم بالفعل گردد و باید زمینه حضور زنان در عرصه های کسب و کار را نیز تقویت کند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران با بیان اینکه هم اکنون بیشتر زنان سرپرست خانوار کارگاه های کوچک را اداره می نمایند اما به دلیل عدم حمایت مجبور هستند که تحت پوشش مراکز دیگری کارهای خود را به خاتمه برسانند، اظهار کرد: امیدواریم با حمایت از این زنان بتوانیم زمینه فراوری بیشتر محصولات برای زنان سرپرست خانوار را فراهم کنیم تا آنها نیز به خوبی وارد بازار کسب و کار شوند؛ چراکه معتقدم توان بانوان از آقایان جامعه کمتر نیست.

وی با بیان اینکه بدون تردید برگزاری نمایشگاه های مختص به زنان می تواند به رفع کردن نیازهای بانوان سرپرست خانوار نیز یاری کند، گفت: اما باید در خصوص محقق شدن نیازها، تبلیغات مناسب و امکاناتی را برای آنها فراهم کنیم تا شاهد برگزاری همه ساله چنین نمایشگاه هایی در پایتخت باشیم.

خلیل آبادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ها در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار، گفت: یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری رسیدگی و حمایت از اقشار کم درآمد مانند زنان سرپرست خانوار است؛ چراکه این بانوان در راستای خود اشتغالی و کارآفرینی توانایی بالایی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 33

به "زنان سرپرست خانوار از مهمترین موضوعات مورد توجه مدیریت شهری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان سرپرست خانوار از مهمترین موضوعات مورد توجه مدیریت شهری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید