روایت جسیکا چستین از جورج الیوت ، زن نویسنده ای با نام مردانه

به گزارش سفر به کیش، جسیکا چستین بازیگر سرشناس سینما داستان ماه عسل: رمانی از جورج الیوت را در قالب یک اقتباس سینمایی تصویر می نماید.

روایت جسیکا چستین از جورج الیوت ، زن نویسنده ای با نام مردانه

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، کمپانی فیلم جسیکا چستین به نام فرکل فیلمز حقوق رمانی از دینیتا اسمیت را خریداری نموده تا با اقتباس از آن یک فیلم بسازد.

این درام تاریخی با نام ماه عسل: رمانی از جورج الیوت سال 2016 منتشر شده و درباره ماه عسل الیوت در ونیز در ژوئن 1880 است.

در این رمان ازدواج الیوت با والتر کراس که 20 سال جوان تر از این نویسنده سرشناس بود، روایت شده است. الیوت در آن موقع 60 ساله بود و تازه از درگذشت جورج هنری لیوس که به مدت 26 سال همسرش بود التیام یافته بود و سوال های زیادی در وجودش درباره از بین رفتن فیزیکی و تنهایی مطرح شده بود. در این داستان امکان رستگاری و شادی در یک وحدت متفاوت مطرح شده است.

الیوت دسامبر 1880 درگذشت.

جورج الیوت اسم مستعاری بود که ماری آن اوانز برای خودش برگزیده بود. او به این نتیجه رسیده بود که باید نامی مردانه داشته باشد تا داستان ها و نوشته هایش خوانده شوند. گرچه نویسندگان زن در آن موقع آزادانه نام اصلی شان را در آثار خود می نوشتند؛ اما او می خواست فقط نویسنده داستان های عاشقانه نباشد.

وی به یکی از مطرح ترین رمان نویسان عصر خودش بدل شد و آثاری چون آدام بید (1859)، آسیابی بر رودخانه (1860)، سیلاس مارنر (1861)، میدل مارچ (1871) و دنیل دروندا (1876) را خلق کرد.

جسیکا چستین کمپانی فراوری فیلمش را سال 2016 راه اندازی کرد و تاکنون تهیه کننده همسر نگهبان باغ وحش و ایو بوده است. وی در هر دوی این فیلم ها بازی هم نموده است.

این بازیگر نامزدی اسکار را برای بازی در فیلم خدمتکار و سی دقیقه نیمه شب کسب نموده است.

وی جایزه گلدن گلوب را هم برده و چهار بار دیگر هم نامزد این جایزه بوده است که شامل نامزدی جایزه بهترین بازیگر زن بابت دوشیزه اسلون در سال 2016، بازی اقتصادی در سال 2017، و جایزه بهترین بازیگر زن در نقش مکمل بابت خدمتکار در سال 2011 و یک سال بسیار خشن در سال 2014 می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 161

به "روایت جسیکا چستین از جورج الیوت ، زن نویسنده ای با نام مردانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت جسیکا چستین از جورج الیوت ، زن نویسنده ای با نام مردانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید