دیدنی های ماهنشان و جاذبه هایی که نباید تماشایش را از دست بدهید

به گزارش سفر به کیش، ماهنشان یکی از منطقه ها قدیمی و تاریخی در شمال غربی زنجان است این منطقه در فاصله 13 کیلومتری از زنجان واقع شده است و دارای جذابیت های بسیار تماشایی است این شهر دارای قدمت تاریخی بسیار زیادی است و قدمت آن به 4 هزار سال پیش از مادها باز می شود این شهر از جمه جاذبه های گردشگری با اهمیتی است که می توانید از آن تماشا کنید. این شهر هر ساله مقصد مسافران و گردشگران زیادی است معروفیت این شهر به علت قدمت بسیار بالای آن می باشد این شهر که به عنوان اولین محل استقرار مادها است بسیار با اهمیت است و می تواند یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای شما علاقه مندان باشد. تماشای های ماهنشان ارزش تاریخی و طبیعی زیادی دارند تحقیقات متعدد که بر روی این منطقه تاریخی اجرا شده است نشان می دهد مادها ابتدا از کناره های رود قزل اوزن وارد ایران می شوند که در واقع در 15 کیلومتری این شهر واقع شده است درباره قدمت تاریخی این منطقه نیز تحقیقات متعددی انجام شده است وجود بناهای باستانی و تاریخی همانند قلعه های بهستان نشان می دهد که این منطقه از چه قدمتی برخوردار است و به چیزان دارای اهمیت است. بعضی از بناهایی که در این منطقه باستانی یافت شده اند متعلق به دوران ساسانیان بوده اند.

دیدنی های ماهنشان و جاذبه هایی که نباید تماشایش را از دست بدهید

تماشای های مهم ماهنشان:

منطقه ماهنشان با وجود اینکه از اهمیت تاریخی بسیار بالایی برخوردار است دارای جاذبه های طبیعی نیز می باشد این منطقه با وجود منظرههای طبیعی خود می تواند یکی از منطقه ها گردشگری و تفریحی در اطراف زنجان است. کوه ها و ارتفاعات این منطقه بسیار رنگارنگ و پر جاذبه هستند این منطقه اعجاز طبیعی بسیار زیبایی دارد و می تواند برای شما جالب توجه باشد از بناهای تاریخی بهستان که بگذریم به کوه های رنگارنگ آلاداغ لار می رسیم.

قلعه بهستان:

این قلعه نیز یکی دیگر از جاذبه های تاریخی است که بسیار با اهمیت است و یکی از مهم ترین جاذبه های این منطقه محسوب می گردد این قلعه باستانی به عنوان قلعه کهن دژ نیز شناخته می گردد و یکی از جاذبه های تاریخی با اهمیتی است که می توان به اشاره نمود. این قلعه تاریخی متعلق به دوران هخامنشیان است و متعلق به قرن 5 می باشد آنالیز معماری این قلعه موجب شده تا به ویژگی های بارزی از آن دست پیدا کنید این قلعه دارای چند طبقه است طبقاب بالایی آن محلی برای نگهداری آذوقه ها است مواد و مصالحی که در این بنا به کار رفته است معماری ویژه ای را به آن بخشیده است جنس خاک های این منطقه بسیار سفت است و از این رو بنای این قلعه را مستحکم نموده است در سال های اخیر نیز بر اثر فرسایش های گوناگونی که صورت گرقته است موجب تخریب این بنا شده است.

کوه های رنگی آلاداغ لار:

این کوه های رنگارنگ از تماشای های طبیعی در ماهنشان هستند و دارای مجذوب کنندهیت های بی شماری می باشند این کوه های دارای زیبایی های بی حدی هستند این کوه های یکی ا زیباترین جاذبه های این منطقه هستند رنگ های گوناگونی که در این کوه می بینید آن را زیباتر نموده است جالب است بدانید که این کوه های دارای رنگ های گوناگونی نظیر قرمز، زرد، نارنجی، سبز، قهوه ای و دیگر رنگ ها است که ترکیب بسیار مجذوب کنندهی را در این کوه های ایجاد نموده اند. این کوه های رنگی و مجذوب کننده در راستا ماهنشان واقع شده اند و دارای منظرههای بسیار ویژه ای هستند. این کوه ها دارای قدمت بسیار زیادی هستند و بیش از 15 میلیون سال قدمت دارند رسوباتی که در بخش هایی از این کوه های می بینید ترکیبات بسیار ارزشمندی را ایجاد نموده اند.

دودکش جن:

از دیگر جاذبه های تاریخی و تماشای های ماهنشان می توان به این دودکش های تاریخی اشاره نمود این دودکش ها در فاصله 120 کیلومتری از زنجان واقع شده اند و یکی از مهم ترین عجایبی است که تماشا آن برای گردشگران بسیار هیجان انگیز می باشد این منطقه دارای مجذوب کنندهیت های بسیار زیادی است و می تواند توجه گردشگران زیادی را جلب کند. این بنا یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی است که می توانید از آن ها بازدید کنید علت نامگذاری این منطقه نیز در روایت های متعدی ذکر شده است مردمان بومی این منطقه به علت داستان ها و افسانه های گوناگونی که وجود داشته است نام این منطقه را دودکش جنی نهاده اند.

دریاچه پری:

منطقه تاریخی توریستی ماهنشان از مجذوب کنندهیت های بسیار زیادی برخوردار است وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی گوناگون در این منطقه موجب شده است تا یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی زنجان به شمار آید. اگر شما از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی در این شهر هستید بهتر است تا سری به دریاچه زیبای پری بزنید دریاچه ای که در فاصله 152 کیلومتری از زنجان واقع شده است و یکی از توابع این منطقه محسوب می گردد. این دریاچه از نواحی اطراف نیز به دیگر منطقه ها متصل می گردد این دریاچه دارای منظره طبیعی بسیار زیباییاست که باید از آن تماشا کنید.

این منطقه تاریخی و توریستی یکی از مهم ترین مکان های تماشای زنجان برای علاقه مندان است که با وجود مجذوب کنندهیت های خود می تواند از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد منطقه ای که از منظرههای طبیعی و جاذبه های تاریخی متعددی برای علاقه مندان برخوردار است.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2103

به "دیدنی های ماهنشان و جاذبه هایی که نباید تماشایش را از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های ماهنشان و جاذبه هایی که نباید تماشایش را از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید